Jak skutecznie spalać tłuszcz?

0

Wiele osób chce schudnąć, niestety większość nie wie jak to zrobić skutecznie. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie spalać tłuszcz, przeczytaj ten artykuł.

Jeden kilogram tłuszczu odłożony w Twoim ciele odpowiada nie zużytym 7500 kcal. Aby go spalić, musisz więc pozyskać taką ilość energii z tkanki tłuszczowej. Nie jest to jednak takie proste.

Twój organizm pozyskuje energię z tłuszczu dopiero wtedy, gdy zużyje całą energię z pożywienia. Co więcej, gdy pożywienia będzie zbyt mało, organizm spowolni metabolizm, co również nie sprzyja spalaniu tłuszczu.

Jak skutecznie spalać tłuszcz?

By skutecznie spalić tłuszcz musisz zachować deficyt kaloryczny, a więc zjadać mniej kalorii, niż zużywa Twój organizm. Deficyt kaloryczny nie może być jednak zbyt duży, by nie spowolnić metabolizmu (spowolnienie metabolizmu spowoduje, że Twój organizm zamiast spalać tłuszcz, by pozyskać z niego energię, będzie działał oszczędniej i wystarczy mu energia z pożywienia. W efekcie Ty będziesz się głodzić, lecz efektów nie zobaczysz).

Bardzo dobrym sposobem na uniknięcie spowolnienia metabolizmu jest aktywność fizyczna (która dodatkowo spala dużo kalorii, a więc przybliża Cię do pozyskiwania energii z tłuszczu). Podsumowując, by spalanie tłuszczu było skuteczne należy połączyć dietę (niewielki deficyt kaloryczny na poziomie 300-500 kcal) z aktywnością fizyczną.

Jak powinna wyglądać dieta?

Dieta jest wręcz konieczna, jeśli chcesz spalać tłuszcz. Oczywiście można dokonać tego bez niej, lecz wtedy w dużej mierze jest to kwestią szczęścia (ponieważ nigdy nie wiesz czy zachowujesz deficyt kaloryczny, czy wręcz przeciwnie).

Bardzo dobrym sposobem na trzymanie diety jest aplikacja dziennik kalorii, która wyliczy Twoje zapotrzebowanie kaloryczne, uwzględni deficyt i każdego dnia będzie monitorować Twoje odżywianie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij w ten link!

Jak powinna wyglądać aktywność fizyczna?

Dla osób chcących zgubić zbędne kilogramy najlepszą aktywnością fizyczną jest aktywność aerobowa. Możesz wybrać bieganie, pływanie, jazdę na rowerze, rolkach, skakanie na skakance oraz każdą aktywność, którą jesteś w stanie wykonywać w sposób ciągły przez minimum 30 minut.

Staraj się trenować 2-3 razy w tygodniu, nie krócej niż 30 minut. Ćwicząc krócej nie rozpoczniesz procesu spalania tłuszczu, ponieważ przez pierwsze 20 min aktywności zużywasz zapas glikogenu mięśniowego. Jeśli po kilku minutach biegu dostajesz zadyszki sprawdź, jak nauczyć się biegać!

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.