Jak schudnąć nie rezygnując z alkoholu?

0

To, że alkohol niekorzystnie wpływa na wygląd Twojej sylwetki jest jasne. Czasem zdarzają się jednak imprezy, na których po prostu warto się napić. W tym artykule przedstawiamy kilka porad, dzięki którym picie alkoholu nie zaburzy wyglądu Twojej sylwetki!

Alkohol też ma kalorie

Wiele osób zwraca uwagę na kaloryczność posiłków, pomijając jednak te zawarte w napojach. Jest to duży błąd, ponieważ szklanka soku, czy kufel piwa to porządna dawka kalorii dla Twojego organizmu. Jeśli się odchudzasz, lub często pijesz i chcesz uniknąć przyrostu tkanki tłuszczowej, wybierz jak najmniej kaloryczny alkohol. Poniżej przedstawiamy tabelę kalorii najpopularniejszych alkoholi:

  • piwo (500 ml) – 250 kcal
  • rum (40 ml) – 150 kcal
  • wino czerwone słodkie (120 ml) – 150 kcal
  • likier (40 ml) – 140 kcal
  • wino białe słodkie (120 ml) – 120 kcal
  • gin (40 ml) – 110 kcal
  • whisky (40 ml) – 100 kcal
  • wódka (40 ml) – 90 kcal
  • wino białe wytrawne (120 ml) – 75 kcal
  • szampan (100 ml) – 75 kcal
  • wino czerwone wytrawne (120 ml) – 50 kcal

Na pierwszy rzut oka widać, że najbardziej kaloryczne jest piwo, a zwykle na jednym się nie kończy.

Jeśli szykuje się duża impreza i chcesz wypić więcej, najlepiej wybierz czystą wódkę z zakąską. Soki zawierają dużo cukru, przez co są bardzo kaloryczne.

Jeśli koniecznie chcesz wypić drinka, wybierz tego z napojem LIGHT (mimo złej sławy, napoje LIGHT zawierają bardzo mało kalorii, a więc nie powodują odkładania się tłuszczu).

Wlicz alkohol do sumy zjedzonych kalorii

Jeśli regularnie ćwiczysz i starasz się liczyć kalorie, nic nie stoi na przeszkodzie, by raz na jakiś czas wyskoczyć ze znajomymi na piwo czy drinka. Należy jednak pamiętać, by uwzględnić je w podsumowaniu zjedzonych kalorii.

Alkohol zawiera głównie węglowodany, dlatego jeśli danego dnia wypijesz więcej, staraj się zjeść mniej węglowodanów, a więcej białka i tłuszczy.

Zadbaj o regenerację

Alkohol ma to do siebie, że wpływa na Twój organizm nie tylko podczas picia, ale i następnego dnia.

Pijąc alkohol dostarczasz do organizmu dużą dawkę cukrów, przez co woda z mięśni używana jest do rozcieńczenia ich. Właśnie dlatego, następnego dnia Twój organizm jest odwodniony.

Bardzo ważne jest, by na kaca nie pić napojów słodzonych. W takim momencie cukier nie jest wskazany. Pij wodę z dodatkiem cytryny i szczyptą soli (jest to najlepszy, naturalny napój izotoniczny).

A jaki alkohol Ty najczęściej wybierasz? Odpowiedz w komentarzu! : )

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.