fbpx

Jak przestać jeść słodycze i cukier? – [praktyczne porady]

0

Jak przestać jeść słodycze i cukier? Oto zestaw praktycznych porad dietetycznych.

Produkty zawierające cukier zwykle nie posiadają wielu kalorii. Mimo to, jedzenie ich uznawane jest za jedną z najczęstszych przyczyn przybierania na wadze. Jeśli chcesz dowiedzieć się dlaczego tak jest, a także poznać odpowiedź na pytanie: „Jak przestać jeść słodycze i cukier?”, zapraszam do mojego wpisu :)

Dlaczego cukier jest tak tuczący?
Produkty zawierające duże ilości cukru nie posiadają wielu kalorii, dlatego często nie wzbudzają naszych podejrzeń. Mimo to, jedzenie ich jest jedną z najczęstszych przyczyn przybierania na wadze. Dlaczego tak jest? Co takiego tkwi w cukrze, że powoduje błyskawiczne odkładanie się tłuszczu?
Cukier, którego używamy do słodzenia należy do grupy węglowodanów prostych i charakteryzuje się bardzo wysokim indeksem glikemicznym. Oznacza to, że po dostaniu się do naszego układu trawiennego kalorie zawarte w cukrze bardzo szybko uwalniane są do krwiobiegu, gwałtownie podnosząc poziom glukozy we krwi.

Glukoza znajdująca się we krwi dostarcza energię naszym mięśniom. Po zjedzeniu normalnego posiłku kalorie uwalniane są do krwi powoli, utrzymując odpowiedni poziom glukozy. Po zjedzeniu słodyczy jej poziom gwałtownie przekracza dopuszczalne normy i jeśli nie zostanie spalony w ciągu kilkunastu minut, zostanie odłożony w formie tkanki tłuszczowej.

Chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów? Użyj naszej aplikacji dietetycznej >> i z jej pomocą ułóż swój dietetyczny plan żywienia!

  • Jak przestać jeść słodycze i cukier? – praktyczne porady
    Wiesz już, że jedzenie produktów zawierających duże ilości cukru przyczynia się do tycia i odkładania się tłuszczu. Teraz pokażę Ci co zrobić, by tego uniknąć. Oczywiście, nie obejdzie się bez ograniczenia słodyczy. Istnieje jednak kilka sztuczek, dzięki którym jedzenie ich (w niewielkich ilościach) nie wyrządzi szkody Tobie, ani Twojej sylwetce :)

Punkt #1: Unikaj produktów zawierających duże ilości cukru
By zahamować odkładanie się kolejnych fałdek tłuszczu i ograniczyć pojawianie się kolejnych należy – w pierwszej kolejności – przestać jeść słodycze i produkty bogate w cukier. Jeśli w składzie produktu, na jednym z trzech pierwszych miejsc znajdziesz cukier, syrop glukozowo-fruktozowy, lub inne jego zamienniki – produkt jest tuczący i należy go unikać.

Punkt #2: Używaj naturalnych słodzików
Gdy ze swojego menu wyeliminujesz słodycze oraz gotowe produkty zawierające cukier, pozostaje jeszcze jedna kwestia – cukier, którego używasz w kuchni. Nie musisz rezygnować ze słodzenia, jednak zapomnij o cukrze. Zamiast niego używaj naturalnych słodzików, które są zdrowsze i mniej tuczące (polecam stewie lub ksylitol).

Punkt #3: Oszukaj swój organizm – jedz słodycze po posiłku :)
Nigdy nie jedz słodyczy na czczo, przed posiłkiem ani między posiłkami. Możesz jednak oszukać swój organizm i zjeść coś słodkiego po posiłku (dobrze, jeśli po zjedzeniu słodyczy zjesz produkt zawierający dużo błonnika – na przykład jabłko). Tym sposobem spowolnisz wchłanianie cukru i unikniesz podwyższenia poziomu glukozy we krwi – a więc bezkarnie zjesz coś słodkiego :)

Potrzebujesz pomocy? Zamów dietę przez internet, którą ułoży dla Ciebie nasz dietetyk :)

Zobacz, na czym polega nasza dieta »

Podziel się moim artykułem ze znajomymi udostępniając go na facebooku. Nie zapomnij też polubić naszej strony, wkrótce kolejne wpisy, FIT przepisy i dietetyczne ciekawostki! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.