fbpx

Jak pozbyć się boczków?

2

Boczki to bardzo częsty problem. Niekiedy nawet osoby o szczupłej sylwetce nie mogą sobie z nimi poradzić. Jeśli chcesz poznać ćwiczenia pozwalające pozbyć się boczków i poprawić wygląd Twojego brzucha, przeczytaj nasz artykuł!

By pozbyć się boczków, wykonuj zarówno trening aerobowy, jak i siłowy. Trening aerobowy ma na celu spalenie zbędnego tłuszczu z organizmu, natomiast trening siłowy ma pobudzić mięśnie brzucha, by stał się on jędrniejszy i zgrabniejszy.

Jak pozbyć się boczków: Trening aerobowy

Trening aerobowy to jeden z najlepszych treningów pozwalających spalić tłuszcz, dodatkowo jest bardzo przyjemny. Wybierz takie ćwiczenie, by przez cały czas organizm doświadczał wysiłku tlenowego o stałym, lecz niewielkim zaangażowaniu mięśni. Do wyboru masz wiele ćwiczeń, takich jak:

  • bieganie
  • pływanie
  • nordic walking
  • jazda na rowerze
  • jazda na rolkach
  • skakanie na skakance
  • wioślarz

Zacznij od kilkuminutowego treningu, z czasem zwiększając jego długość. Staraj się trenować aerobowo co drugi dzień. Pamiętaj, że organizm zaczyna spalać tłuszcz dopiero po 20 minutach treningu aerobowego! By dowiedzieć się więcej o treningu aerobowym, przeczytaj ten artykuł.

Jak pozbyć się boczków: Trening siłowy

By brzuch wyglądał ładnie, a skóra była jędrna i nie marszczyła się musisz zadbać o mięśnie brzucha. Wykonuj poniższe ćwiczenia codziennie, a efekty przyjdą szybciej niż myślisz!

Ćwiczenie 1: brzuszki

Do zwykłych brzuszków dodamy małą wariację – nogi uniesione w górę. Połóż się na plecach, unieś nogi zgięte w kolanach pod kątem prostym (dzięki temu dodatkowo pracowała będzie dolna część brzucha) oraz spleć ręce na karku. Wykonaj spięcie mięśni brzucha unosząc klatkę piersiową, wytrzymaj w tej pozycji chwilę i wróć do pozycji początkowej. Pamiętaj, by nie ciągnąć szyi rękoma, oraz by nie unosić całych pleców, lecz samą klatkę. Wykonaj 3 serie, każda po 10-20 powtórzeń. Między seriami odpoczywaj około 30-60 sekund.

Ćwiczenie 2: unoszenie bioder

Połóż się na plecach, ręce ułóż wzdłuż tułowia (możesz wsunąć je pod pośladki). Unieś lekko klatkę piersiową napinając mięśnie brzucha i nie opuszczaj aż do końca ćwiczenia. Unieś proste nogi do góry, po czym podnieś biodra kilka centymetrów nad ziemię. W tej pozycji wytrzymaj 2-3 sekundy, po czym opuść biodra i nogi (zatrzymaj nogi kilka centymetrów nad ziemią). Wykonaj 2 serie, każda po 7-15 powtórzeń. Między seriami odpoczywaj około 30-60 sekund.

Ćwiczenie 3: skręty tułowia

Do tego ćwiczenia potrzebujesz piłki lekarskiej, możesz ją zastąpić jakimś ciężkim, poręcznym przedmiotem. Połóż się na plecach nogi ugnij w kolanach, i lekko je rozłóż. unieś proste plecy, by były pod kątem 45 stopni do podłogi. Złap piłkę lekarską i skręcając tułów przenoś ją z jednej strony na drugą. Wykonaj 2 serie, każda po 20-30 powtórzeń. Między seriami odpoczywaj około 30-60 sekund.

 

 

Jeśli chcesz uzyskać najlepsze efekty, oprócz ćwiczeń przedstawionych w artykule dodatkowo zastosuj dietę. By wybrać dietę odpowiednią dla siebie sprawdź dział dieta na naszej stronie. Możesz także ułożyć ją samemu, w tym celu sprawdź jak ułożyć dietę dla siebie!

Komentarze

Share.