fbpx

Jak nie przytyć w święta?

0

Święta to magiczny okres, który niestety często wiąże się z przybieraniem na wadze. Podczas świątecznych śniadań, obiadów i kolacji nikt nie ma oczywiście ochoty na liczenie kalorii. Poniżej przedstawiam kilka prostych sposobów, które pozwolą Wam uniknąć dodatkowych, świątecznych kilogramów.

Podczas świąt na stołach znajduje się mnóstwo pyszności, przez co bardzo trudno jest zachować umiar. Najrozsądniej było by oczywiście wziąć się w garść i liczyć zjedzone kalorie (i zakończyć jedzenie w odpowiednim momencie), lecz myślę, że tego dnia warto zrobić sobie mały „cheat day” :) Ważne jednak, by zachować zdrowy rozsądek. Oto kilka prostych, lecz bardzo pomocnych i skutecznych rad, które pomogą Wam nie przytyć w święta!

Jak nie przytyć w święta?

Nie stosuj głodówki

Podczas świąt wiele osób przez cały dzień (a czasem nawet i dłużej) nie je nic, by później móc opychać się do woli świątecznymi przysmakami. Dzięki takiemu zabiegowi z pewnością poprawi się Twoje samopoczucie (bo przecież zasłużyłaś sobie na nagrodę), lecz nie uratuje Cie to przed dodatkowymi kilogramami.

Po długiej głodówce rzucisz się na jedzenie jak wygłodniały wilk, jedząc bez umiaru. Dodatkowo gdy na pusty, głodny żołądek w jednej chwili pochłoniesz olbrzymie ilości jedzenia, organizm nie będzie w stanie strawić wszystkiego w odpowiedni sposób. Dopadną Cię wzdęcia, a nadmiar kalorii odłoży się w formie tłuszczyku, czego chyba wolisz uniknąć.

Oczywiście wiedząc, że wieczorem zjesz więcej, mądrze jest pomyśleć zawczasu i ograniczyć ilość zjadanych tego dnia kalorii. Nie należy jednak przesadzać. Przykładowo, przygotowując się do kolacji wigilijnej zjedz lekkie śniadanie i mały, zdrowy obiad.

Jedz powoli

Podczas świąt spędzamy wiele czasu przy stole, przez co łatwo jest przesadzić z jedzeniem. Gdy zasiadamy do obficie zastawionego stołu pełnego pysznych potraw, ciężko czegoś sobie odmówić. Istnieje jednak prosty sposób, który pomoże Ci w kontrolowaniu apetytu. Wystarczy, że przestaniesz się spieszyć. Jedząc powoli i dokładnie gryząc wszystko co jesz, dużo szybciej poczujesz uczucie sytości. Dodatkowo jedzenie każdej z potraw zajmie Ci dużo więcej czasu, co również działa na Twoją korzyść.

Unikaj napojów

Podczas świąt na stołach znajduje się zwykle wiele sztucznie słodzonych i gazowanych napoi. Unikaj ich jak ognia! Nawet nie wiesz, jak bardzo potrafią być one kaloryczne (sprawdź, ile kalorii zawierają znane napoje). Do picia wybierz wodę, herbatę lub kawę. Jest to znacznie lepszy, a na pewno dużo mniej kaloryczny wybór.

Nakładaj małe porcje

To, że w święta zdecydujesz się na mały „cheat day” nie oznacza, że możesz jeść bez opamiętania. Posmakuj wszystkich potraw, lecz nie przesadzaj z ilością jedzenia na talerzu. Pamiętaj, że by nie przytyć w święta musisz spalić wszystko, co zjesz.

Rusz się

Po kolacji namów swoich bliskich na spacer. Aktywność fizyczna przyspieszy trawienie, oraz spali trochę kalorii. Dodatkowo wieczorem, gdy żołądek nie będzie już tak pełny warto wykonać jakiś szybki, lecz intensywny trening. Polecam Ci takie treningi jak:

Zadbaj o motywację

Nawet jeśli zdarzyło Ci się trochę przytyć w święta, nie wszystko stracone. Rozpoczyna się nowy rok, tak więc idealnym postanowieniem będzie zadbanie o swoją sylwetkę. Podczas diety i ćwiczeń bardzo ważną rolę odgrywa motywacja. By nie znikła po kilku/kilkunastu dniach, polub moje strony motywacyjne na facebooku. Dzięki temu codziennie będę Ci przypominał o Twoim postanowieniu :) Polub:

Oraz mój oficjalny fanpage! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.