Jak nauczyć się biegać? Zaczynamy trening!

0

Bieganie to jeden z najlepszych sposobów na zgubienie zbędnych kilogramów oraz utrzymanie dobrej kondycji. Niestety większość z nas nie potrafi biegać w odpowiedni sposób, co skutkuje szybką zadyszką i brakiem przyjemności z biegania. Jeśli chcesz nauczyć się biegać, przeczytaj nasz dzisiejszy wpis! :)

Jeśli nauczysz się biegać w odpowiedni sposób, będzie ono dla Ciebie czystą przyjemnością niosącą za sobą wiele korzyści, z utratą zbędnych kilogramów na czele. Najczęściej wymienianymi powodami, przez które ludzie rezygnują z biegania  jest szybkie męczenie się i łapanie zadyszki. Zapoznaj się z naszym planem treningowym, który pozwoli Ci nauczyć się biegać!

Jak nauczyć się biegać: korzyści wynikające z biegania

  • szybka utrata tłuszczu
  • nie potrzebujesz specjalnych umiejętności ani sprzętu
  • uwalnianie hormonów szczęścia
  • możliwość ćwiczenia w każdym miejscu
  • obniżenie tętna i ciśnienia
  • pozbycie się stresu
  • zwiększenie wydajności organizmu
  • doładowanie energii
  • poprawa samopoczucia

Jak nauczyć się biegać: podstawowe zasady

  • Ćwicz według planu przedstawionego poniżej. Plan ten polega na naprzemiennym biegu truchtem, oraz marszu. Biegnij takim tempem, by móc swobodnie mówić podczas biegu.
  • Biegaj 3-4 dni w tygodniu.
  • W zależności od swojej kondycji fizycznej rozpocznij trening od odpowiedniego poziomu. By sprawdzić od jakiego poziomu należy zacząć, sprawdź ile czasu jesteś w stanie biec truchtem bez zadyszki. Następnie sprawdź, w którym tygodniu treningu nieprzerwany bieg trwa taką ilość czasu.
  • Bardzo dobrym pomysłem jest znalezienie partnera do biegania. Dzięki temu będziecie się nawzajem motywować, a czas spędzony na bieganiu będzie jeszcze przyjemniejszy.

Jak nauczyć się biegać: PLAN TRENINGOWY

nauczyć się biegać

Pamiętaj, że bieganie to nie wszystko

Pamiętaj, że aktywność fizyczna (taka jak bieganie, ćwiczenia na siłowni czy zajęcia fitness) to tylko 30% sukcesu w odchudzaniu. 70% efektów odchudzania zależy od tego, co jesz. Ważne, by każdego dnia nie przekraczać swojego zapotrzebowania kalorycznego (jeśli je przekroczysz nie schudniesz, nawet wylewając siódme poty podczas biegu). Do wyznaczenia swojego limitu kalorii i codziennego zliczania kalorii warto wykorzystać Dziennik kalorii, czyli prostą aplikację dietetyczną ułatwiającą odchudzanie (więcej o aplikacji Dziennika kalorii dowiesz się tutaj >>). Możesz także oddać się w ręce specjalistów i zamówić dietę odchudzającą u naszego dietetyka (dietę odchudzającą zamówisz w tym miejscu >>).

Zamów dietę odchudzającą »


Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, by być na bieżąco! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.