Jak gotować smacznie i mniej kalorycznie?

0

Pewnie wydaje Ci się, że jeśli przejdziesz na dietę, Twoje menu będzie niesmaczne i pełne wyrzeczeń. Jednak wcale nie musi tak być! W dzisiejszym wpisie pokazuję, jak gotować smacznie i jednocześnie mniej kalorycznie. Zapraszam! :)

Osoby będące na diecie często gotują dla siebie oddzielne posiłki (zwykle jałowe i niesmaczne). Dieta odchudzająca nie musi jednak oznaczać rezygnacji z ulubionych potraw. Każdą potrawę można przygotować w lekkiej, równie smacznej wersji – wystarczy znać i stosować kilka zasad dietetycznego gotowania (przedstawiam je poniżej :) ).

Jeśli nauczysz się gotować lekko i zdrowo, zachowując przy tym pyszny smak potraw – problemy z nadwagą znikną w mgnieniu oka :) W końcu jaki jest problem w utrzymaniu diety, gdy dietetyczne potrawy są smakowite i pozwalają Ci najeść się do syta? (jeśli nie wiesz jak przejść na zdrową dietę – skorzystaj z naszej aplikacji, która ułoży dietę dla Ciebie >>.

Jak gotować mniej kalorycznie?

#1 Rozcieńczaj soki 

Nawet zdrowe i naturalne soki zawierają kalorie oraz cukier. Picie ich w dużych ilościach zwiększa kaloryczność Twojej diety – przez co Twoje posiłki muszą być mniejsze a pod koniec dnia poczujesz głód.

Jeśli lubisz pić soki, zacznij rozcieńczać je wodą. Na początku pij sok z wodą w proporcjach 1:1. Gdy przyzwyczaisz się do tego smaku, zacznij wlewać więcej wody, a mniej soku. Dobrym pomysłem jest przygotowanie wody w dzbanku, z dodatkiem kawałków cytrusów, innych owoców i mięty (owoce i mięta oddadzą wodzie swój aromat).

zamień majonez na jogurt

#2 Zamień majonez i śmietanę na jogurt

Sosy na bazie śmietany i majonezu są smaczne, jednak zawierają bardzo dużo kalorii. Przygotowując swoje potrawy zamień majonez oraz śmietanę na jogurt naturalny. Możesz dodać do niego trochę soli, pieprzu, soku z cytryny oraz ziół :)

piecz, grilluj i smaż

#3 Piecz, grilluj i smaż bez dodatku tłuszczu

Kaloryczność Twoich potraw zależy nie tylko od tego, z jakich produktów je przyrządzasz. Ważny jest także sposób obróbki termicznej!

Potrawy smażone są nawet trzy razy bardziej kaloryczne od ich odpowiedników pieczonych, bądź gotowanych na parze.

Jeśli już decydujesz się na smażenie – zrezygnuj z panierki, a zamiast wylewać olej na patelnie – rozprowadź jego minimalną ilość gumowym pędzelkiem.

dziennik kalorii

#4 Kontroluj kaloryczność swoich potraw

Podstawą skutecznego odchudzania jest dieta oparta o kontrolę kalorii. Jeśli nie zliczasz zjadanych kalorii i nie trzymasz się swojego dziennego limitu – możesz zapomnieć o skutecznym spalaniu tkanki tłuszczowej.

Jeśli nie znasz swojego dziennego limitu kalorii – możesz wyznaczyć go w aplikacji Dziennika Kalorii. Dziennik pomoże Ci też w codziennym zliczaniu kalorii – wystarczy wprowadzać do niego jedzone posiłki i trzymać się wskazówek :)

Wypróbuj aplikację Dziennika Kalorii »

nie zatłuszczaj zup

#5 Uważaj, by niepotrzebnie nie „zatłuszczać” zup

Zamiast zabielać zupy śmietaną, znacznie lepiej użyć mleka. Bulion można łatwo odchudzić chłodząc go w lodówce, a następnie wyławiając tłuste „oczka”. By zagęścić zupę (lub sos) wystarczy dodać do niej zmiksowane, ugotowane warzywa (na przykład marchewkę z cebulą).

Zupy są zwykle niskokaloryczne. Niestety, wiele osób nieświadomie podwaja (lub nawet potraja) ich kaloryczność, dodając do nich tuczące dodatki. Następnym razem przygotowując zupę zwróć uwagę na to, co do niej dodajesz. Po co zjadać nadmiarowe kalorie?

przyspieszaj metabolizm

#6 Przyspiesz metabolizm przyprawami

 Jeśli chcesz chudnąć szybciej i sprawniej – zadbaj o to, by Twój metabolizm działał na najwyższych obrotach.

Dobrym sposobem na przyspieszenie działania metabolizmu jest używanie odpowiednich przypraw, takich jak: pietruszka, koperek, estragon, imbir, czosnek i chilli. Jeśli chcesz ułatwić sobie odchudzanie, dodawaj je do swoich potraw.

zamień wieprzowinę na drób i ryby

#7 Zamień wieprzowinę na drób i ryby

Statystyczny polak zjada w ciągu roku średnio 42 kg wieprzowiny i tylko 20 kg drobiu. Biorąc pod uwagę fakt, iż wieprzowina jest jednym z tłustszych mięs, a drób wręcz przeciwnie, warto byłoby odwrócić te statystyki.

Dobrze przyrządzona pierś z kurczaka smakuje tak samo dobrze, jak wieprzowy kotlet (a moim zdaniem nawet lepiej). Kupując mięso staraj się wybierać drób, ryby, a od czasu do czasu wołowinę. Z troski o swoją sylwetkę, wieprzowiny raczej unikaj. Jeśli lubisz kotlety w panierce, zrób ją z otrębów, lub zmielonego siemienia lnianego. Pamiętaj też, by nie smażyć ich na głębokim tłuszczu (panierka chłonie tłuszcz jak gąbka). Znacznie lepiej namoczyć płatki owsiane w jajku i upiec w piekarniku :)

nie odsmażaj

#8 Nie odsmażaj

Z pewnością zdarzają się Ci sytuacje, w których część obiadu zostaje na drugi dzień. Często popełnianym błędem jest odsmażanie posiłku z wczoraj na patelni (tym sposobem w 5 minut podwajamy kaloryczność dania).

Zamiast odsmażać – wrzuć jedzenie na kilka chwil do piekarnika. po co niepotrzebnie zwiększać jego kaloryczność?

Mam nadzieję, że powyższe zasady pomogą Ci w smacznym i skutecznym spalaniu kilogramów :)

Jeśli jednak nie do końca wiesz, jak powinna wyglądać zdrowa dieta odchudzająca, zgłoś się do mnie >>. Przygotuję dla Ciebie dietetyczne jadłospisy na cały miesiąc, oraz dołączę moje przepisy na pyszne dania.

Dietę dostosuję do potrzeb Twojego organizmu, tak więc wystarczy, że będziesz się trzymać list żywieniowych – a kilogramy zaczną znikać :)

Podobał Ci się mój wpis? A więc udostępnij go swoim znajomym! Dziękuję :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.