fbpx

Jak alkohol wpływa na Twoją wagę?

0

Mówi się, że picie alkoholu przeszkadza w odchudzaniu. Z drugiej strony, osoby które dużo piją są zwykle szczupłe (co może oznaczać, że alkohol nie przeszkadza, a nawet sprzyja odchudzaniu). Jak myślicie, jaka jest prawda?

Na temat wpływu alkoholu na sylwetkę urosło wiele mitów, lecz mało kto wie, jak rzeczywiście wpływa on na figurę i odchudzanie. W dzisiejszym wpisie postaram się opisać to tak, żebyście więcej nie musieli się zastanawiać, czy podczas diety możecie wypić drinka na imprezie.

Jak alkohol wpływa na odchudzanie?

Gram alkoholu zawiera 7 kcal, a organizm nie jest w stanie go gromadzić. Oznacza to, że alkohol trawiony jest na pierwszym miejscu, a w tym czasie inne makroskładniki (głównie węglowodany proste, które muszą być dość szybko przetworzone) odkładane są w formie fałdek tłuszczu, których spalenie bywa kłopotliwe (sprawdź, jak skutecznie spalać tłuszcz).

Napoje alkoholowe są zatem podwójnie niebezpieczne. Po pierwsze zawierają dużo „pustych” kalorii (tak jak słodzone napoje, przekąski, oraz słodycze). Po drugie alkohol w nich zawarty trawiony jest na pierwszym miejscu, przez co brakuje czasu na strawienie innych makroskładników (które są odkładane w postaci tłuszczu).

Dlaczego osoby, które dużo piją są szczupłe?

Częstym argumentem obrońców alkoholu jest to, że osoby nadużywające alkoholu zazwyczaj są szczupłe. Jest to prawdą, lecz nie oznacza, że alkohol nie przeszkadza w utrzymaniu szczupłej sylwetki. Osoby często nadużywające alkoholu cierpią na zaburzenia układu pokarmowego, przez co nie jedzą regularnie. Nie są szczupłe, lecz zwyczajnie wychudzone i słabe.

Jak dobierać alkohol, by nie przeszkadzał w odchudzaniu?

Wiele rzeczy (w tym także alkohol) nie sprzyja odchudzaniu. Nie oznacza to jednak, że należy z nich zupełnie rezygnować. Pijąc alkohol okazjonalnie i w nie wielkich ilościach nie odczujesz jego wpływu na Twoją sylwetkę. Dodatkowo warto zapoznać się z kalorycznością poszczególnych napoi alkoholowych i wybierać takie o najmniejszej ilości kalorii. Przykładowo: jasne piwo jest o wiele mniej kaloryczne od ciemnego, a drink z wodą i sokiem z cytryny jest o wiele mniej kaloryczny od drinka ze zwykłym sokiem.

Oprócz kaloryczności warto zwrócić uwagę na to, że picie alkoholu wzmaga apetyt (a jak pisałem wcześniej, gdy organizm trawi alkohol, inne makroskładniki mogą być odkładane w formie tłuszczu). Postaraj się unikać jedzenia przekąsek i słodyczy podczas picia. Może zabrzmieć to dziwnie, lecz znacznie lepiej „ugasić głód” kolejnym piwem, niż kebabem czy zapiekanką.

 

Mam nadzieję, że po przeczytaniu powyższego wpisu znacie już wpływ alkoholu na Waszą sylwetkę. Nie zapomnijcie zostawić „lajka” pod wpisem, oraz polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.