fbpx

Ile tłuszczu można spalić podczas chodzenia? Sprawdź!

0

To, że bieganie jest jednym z najlepszych treningów spalających tłuszcz nie jest żadną nowością. Na szczęście dla osób, które nie lubią biegać jest nadzieja! Okazuje się, że całkiem przyzwoite rezultaty można osiągnąć zastępując bieg chodzeniem. Chcecie wiedzieć ile tłuszczu można spalić podczas chodzenia? Zapraszam :)

Największą zaletą biegania jest oczywiście spalanie dużej ilości tłuszczu. Bieganie spala dużo kalorii, a jednocześnie przyspiesza metabolizm (dzięki czemu nawet do 24 godzin po biegu spalamy więcej kalorii, niż normalnie). Te dwa czynniki sprawiają, że trening biegowy jest jednym z najlepszych rozwiązań, pozwalających na pozbycie się fałdek tłuszczu w szybki i skuteczny sposób. Czego chcieć więcej?

A co, jeśli nie lubię biegać?

jak biegać by spalić tłuszcz odchudzanie

Sprawdź, jak biegać by spalać więcej tłuszczu!

Bieganie ma wielu zwolenników. Niestety, jeśli nasza kondycja nie jest w zbyt dobrym stanie, możemy mieć spore problemy z rozpoczęciem biegania. Jeśli po kilku minutach biegu dostajesz zadyszki i nie masz siły dalej biec, problem ten dotyczy również Ciebie. W takiej sytuacji ciężko będzie Ci zacząć biegać w taki sposób, by spalać tłuszcz (tłuszcz zaczynamy spalać dopiero po 20-30 minutach biegu). Co zrobić w takiej sytuacji?

 

Idealnym rozwiązaniem dla osób, które mają problem z bieganiem jest chodzenie (a dokładniej szybki marsz). Marsz nie spala może tak wielu kalorii jak bieg, lecz maszerując przez godzinę możemy spalić około 284 kcal, co jest całkiem dobrym wynikiem.

Marsz może także przyspieszać metabolizm podobnie do biegania. Już 10 000 kroków dziennie wystarczy, by nasz metabolizm wszedł na wyższe obroty (i spalał więcej kalorii na co dzień). Dodatkowo istnieje kilka sztuczek, pozwalających na spalanie większej ilości kalorii podczas marszu. Oto najskuteczniejsze z nich:

⇒ Zwiększ tempo marszu (to ma być szybki marsz, a nie powolny spacerek)
⇒ Spaceruj po nierównym terenie
⇒ Zwiększ obciążenie (np. załóż plecak)
⇒ Zaopatrz się w kijki do nordic walking (kijki możesz zamówić tutaj >>)
⇒ Staraj się często wchodzić po schodach
⇒ Staraj się często zmieniać tempo i kierunek chodzenia

Dzięki intensywnemu maszerowaniu Twoja kondycja będzie się polepszała z dnia na dzień. Po kilkunastu dniach warto zamienić marsz na trening przygotowujący do biegania, który w kilka tygodni przygotuje Cię do normalnego biegu. Trening, który przygotuje Cię do biegania znajdziesz tutaj >>.

Co zrobić, by jeszcze bardziej przyspieszyć odchudzanie?

Częstym problemem osób, które starają się schudnąć jest jedzenie. Po intensywnym treningu organizm chce uzupełnić stracone kalorie, przez co dopada nas ogromny apetyt. Nie wiedząc ile tak naprawdę możemy zjeść jemy „na oko”, co zwykle skutkuje uzupełnieniem wcześniej spalonych kalorii. Warto zastanowić się co zrobić, by po treningu uzupełnić siły, lecz nie zjeść zbyt dużo.

Dobrym sposobem na kontrolowanie zjadanych kalorii jest aplikacja dietetyczna „Dziennik kalorii„. Aplikacja wyznacza nasz dzienny limit kalorii na podstawie naszej płci, wzrostu, wagi oraz aktywności fizycznej. Wystarczy zatem wprowadzać do aplikacji zjadane posiłki, by na bieżąco widzieć ile kalorii jest zjedzonych, a ile można jeszcze zjeść :) Aplikację Dziennika kalorii możecie założyć tutaj >>.

Załóż swój Dziennik kalorii TERAZ »

Nie zapomnijcie polubić nas na facebooku, by być na bieżąco i nie przegapić kolejnych wpisów. A jeśli już nas polubiliście, udostępnijcie wpis swoim znajomym! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.