Ile kalorii musisz spalić, by zrzucić 1 kg? Sprawdź!

0

Odchudzanie, a tak naprawdę całe modelowanie sylwetki kręci się wokół kalorii. Nie wszyscy jednak wiedzą, o co dokładnie chodzi z tymi kaloriami. Ile ich jeść? Jak liczyć? Jak spalać? W dzisiejszym wpisie chciałbym wytłumaczyć Wam, na czym polega proces odchudzania, oraz rozwiać wszystkie wątpliwości dotyczące kalorii. Zapraszam! :)

Czym są kalorie?
Pewnie nie raz spotkaliście się z pojęciem „kalorii” w związku z jedzeniem, aktywnością fizyczną czy układaniem diety. Kalorie zawarte są we wszystkich produktach spożywczych. Przykładowo, kanapka z serem zawiera około 150 kalorii, kotlet z piersi kurczaka około 200 kalorii, a serek wiejski 90 kalorii. Nasz organizm przyjmuje kalorie podczas jedzenia, a następnie trawi je, zamieniając w energię. Kalorie są dla nas zatem paliwem, które zasila nasze ciało.

Ile kalorii powinniśmy jeść w ciągu dnia?
To, ile kalorii powinniśmy jeść w ciągu dnia określa nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Zapotrzebowanie kaloryczne to ilość kalorii (energii), którą nasz organizm zużywa w ciągu dnia. Zapotrzebowanie kaloryczne można wyliczyć biorąc pod uwagę wiek, płeć, wagę oraz aktywność fizyczną. Jeśli w ciągu dnia zjemy tyle kalorii, ile wynosi nasze zapotrzebowanie kaloryczne, nasza waga będzie stać w miejscu.

Jak chudnąć dzięki kaloriom?
Łatwo się domyślić, że by zacząć tracić kilogramy wystarczy zjadać mniej kalorii, niż wynosi nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Gdy jemy więcej kalorii, organizm odkłada nadwyżkę energii „na później”, w postaci tkanki tłuszczowej. Z kolei gdy jemy mniej kalorii, organizm sięga do „rezerw tłuszczowych” i wytwarza z nich brakująca energię (spalając tłuszcz). Z odejmowaniem kalorii należy jednak uważać. Ilość kalorii, którą jemy nie może się zbytnio różnić od naszego zapotrzebowania kalorycznego. Gdy różnica będzie zbyt duża organizm przejdzie w tryb oszczędnościowy, spowolni metabolizm i zacznie zużywać mniej energii (a gdy metabolizm zwolni, bardzo trudno z powrotem go przyspieszyć). Właśnie tak powstają problemy z „tendencją do tycia”.

Jak wyznaczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne?
By zacząć spalać tłuszcz należy wyznaczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne, wprowadzić niewielki deficyt (taki by nie spowodował spowolnienia metabolizmu, lecz pozwolił na utratę tłuszczu), a następnie zliczać wszystkie zjadane kalorie i pilnować, by nie przekraczać wyznaczonego wcześniej dziennego limitu. Robiąc to „na piechotę” zajmowałoby nam to mnóstwo czasu. Na szczęście powstały aplikacje dietetyczne, które automatycznie wyliczają nasze zapotrzebowanie kaloryczne, wprowadzają odpowiedni deficyt i pomagają zliczać zjadane kalorie (wystarczy wprowadzić swoje dane, a następnie dodawać wszystkie zjadane posiłki – resztę robi za nas aplikacja). Taką aplikację dietetyczną możecie założyć tutaj >>.

Wypróbuj aplikację dietetyczną »

Ile kalorii musisz spalić, by zrzucić 1 kg?

Wiele osób pyta ile kalorii musi spalić, by zrzucić 1 kg. By zrzucić 1 kg tłuszczu należy spalić około 6-7 tys kcal. Kalorie można spalać za pomocą diety (wprowadzając deficyt kaloryczny), a także za pomocą ćwiczeń (podczas aktywności fizycznej zużywamy dużo energii, a co za tym idzie – spalamy dużo kalorii). Należy jednak pamiętać, że dieta (oparta na liczeniu kalorii) jest tu elementem niezbędnym. Jeśli nie liczymy zjadanych kalorii możemy spalać ich wiele podczas treningu, lecz później uzupełniać podczas jedzenia.

Dietę dla siebie możesz łatwo ułożyć z pomocą aplikacji dietetycznej (aplikację dietetyczną możesz wypróbować tutaj >>). Jeśli jednak nie chcesz bawić się w samodzielne układanie diety, lub po prostu chcesz mieć pewność, że odchudzanie będzie skuteczne, możesz zamówić gotową dietę odchudzającą u naszego dietetyka (dietę odchudzająca zamówisz tutaj >>).

Jeśli chodzi o ćwiczenia, wiele propozycji zestawów ćwiczeń spalających duże ilości kalorii znajdziesz w dziale FITNESS >> na naszej stronie. Przykładowe zestawy ćwiczeń to: 25-minutowy trening, trening w 7 minut, tabata, bieg spalający tłuszcz, trening ujędrniający piersi i pośladki.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście polubcie naszą stronę na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów. A jeśli już nas polubiliście, udostępnijcie na swojej tablicy dzisiejszy wpis, by Wasi znajomi również dowiedzieli się, co kryją w sobie kalorie! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.