fbpx

FIT przepis na… Dietetyczne GOFRY bezglutenowe!

0

Co zrobić, gdy na diecie masz ochotę na coś pysznego? Odpowiedzią jest mój przepis na dietetyczne gofry bezglutenowe!

Będąc na diecie dużym problemem jest brak smakołyków, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Na szczęście to, że jesteśmy na diecie nie oznacza, że nie możemy jeść smacznie. Wypróbujcie mój przepis na dietetyczne gofry bezglutenowe i napiszcie, jak Wam smakują :)

Gofry to doskonały pomysł na pyszne śniadanie, przekąskę lub kolację. Niestety, gofry w tradycyjnej odsłonie nie są najlepszym pomysłem na dietetyczny posiłek. Wystarczy jednak kilka modyfikacji, by można objadać się nimi nawet na diecie!

Mąkę pszenną zastąpiłam płatkami owsianymi, które są znacznie lepszym źródłem węglowodanów (mąka pszenna podwyższa poziom cukru we krwi, a organizm obniżając go od razu odkłada kalorie w formie tłuszczu), a cukier stewią (naturalnym, niskokalorycznym słodzikiem).
W efekcie powstały lekkie i dietetyczne gofry, które nadal smakują wspaniale. Pamiętajcie tylko, by nie dodawać do nich zbyt kalorycznych dodatków (bita śmietana odpada) :)

Część osób może zwrócić mi uwagę, że gofry bezglutenowe nie powinny być przygotowywane na bazie płatków owsianych, bo przecież i one mogą zawierać gluten. No właśnie, mogą – nie muszą :) Jeśli kupisz płatki owsiane z dobrego źródła, oznaczone jako bez glutenu – masz pewność ich „czystości”. Takie płatki są oczywiście droższe od zwykłych płatków owsianych, jednak dla osób uczulonych na gluten – jest to jedyny ratunek.

Przepis na dietetyczne gofry bezglutenowe:

 Składniki:

  • 70 g płatków owsianych
  • 2 żółtka jaj
  • 3 białka jaj
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • stewia (10 g) → zamów stewie
  • 80 ml  mleka
  • cynamon i owoce (przykładowe dodatki)

Sposób przygotowania:

Do blendera wsyp płatki owsiane, zrób z nich mączkę. Dodaj żółtka, proszek do pieczenia, sól, stewie, oraz mleko. Wszystko dokładnie wymieszaj. Do drugiej miski wbij białka i ubij na sztywną pianę. Delikatnie wymieszaj obie masy.

Dokładny sposób przygotowania możesz zobaczyć na poniższym wideo:

Wylej masę na rozgrzaną gofrownicę (jeśli gofry przyklejają się, posmaruj gofrownicę niewielką ilością oleju kokosowego). Gdy gofry będą gotowe polej je jogurtem naturalnym, posyp owocami i oprósz cynamonem.

Smacznego! :)

Ile to ma kalorii?

gofry light

4 porcje (na tyle wystarcza ciasto z przepisu) zawierają 508 kcal (zaledwie 127 kcal w jednej porcji!).

W 100 gramach (1 porcja = 75 g): kalorie: 170 kcal, białko: 10 g, węglowodany: 21 g, tłuszcze: 5 g

 

Pozbądź się tkanki tłuszczowej w 30 dni!

A teraz, mam dla Ciebie małą niespodziankę :)

Jeśli należysz do osób, które każdego dnia zwracają uwagę na to co jedzą, starają się ćwiczyć i żyć zdrowo, a mimo to nie mogą zrzucić tkanki tłuszczowej – przygotowałam wyzwanie, które z pewnością Cię zainteresuje. Jest to wyzwanie: Schudnij w 30 dni >>

W wyzwaniu Schudnij w 30 dni przygotowałam dla Ciebie codzienną dietę, plan ćwiczeń nastawiony na intensywne spalanie tkanki tłuszczowej, oraz bazę ponad 700 pysznych, dietetycznych przepisów.

Wejdź na www.schudnijw30dni.pl , zapisz się i rozpocznij 1 dzień wyzwania :)

Dołącz do wyzwania »

Inne przepisy:

Jeśli spodobał Ci się przepis zostaw „lajka” i udostępnij go swoim znajomym. Aby nie przegapić kolejnych wpisów, koniecznie polub nas też na facebooku! :)

Summary
recipe image
Recipe Name
FIT przepis na... Dietetyczne GOFRY bezglutenowe!
Author Name
Published On
Average Rating
4.51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)

Komentarze

Share.

Comments are closed.