fbpx

Dziennik kalorii, czyli jak łatwo schudnąć?

0

Skuteczne odchudzanie to tak naprawdę dobra, zbilansowana dieta. Wielu z nas nie ma pojęcia jak taka dieta powinna wyglądać, lecz w dzisiejszych czasach nie musisz być dietetykiem, by ułożyć i utrzymać zbilansowaną dietę. Sprawdź, jakie to proste!

Zbilansowana dieta to odpowiednia ilość kalorii, jaką należy zjadać każdego dnia by chudnąć, utrzymać wagę, lub nabierać mięśni (w zależności od ilości kalorii, oraz proporcji białek, węglowodanów i tłuszczy możesz wybrać swój cel). Dla przeciętnego człowieka ułożenie zbilansowanej diety jest trudne, a jej utrzymanie jeszcze trudniejsze. Ilość kalorii, którą należy zjeść danego dnia zmienia się nawet w zależności od ilości aktywności fizycznej, przez co samodzielne liczenie kalorii jest tak kłopotliwe.

Jak ominąć liczenie kalorii?

Liczenie kalorii jest skomplikowane i czasochłonne, lecz można go uniknąć w prosty sposób. W sieci znajdziecie wiele aplikacji, które ułożą Wam dietę i pomogą w codziennym jej pilnowaniu. Niektóre z aplikacji są proste, inne bardziej złożone. Polecam Wam korzystać z tych bardziej złożonych. Dzięki nim dieta będzie bardziej dopasowana do Waszego organizmu, a więc efekty przyjdą dużo szybciej.

Osobiście do pilnowania swojej diety używam Dziennika kalorii, który ma dość szerokie możliwości. Dodatkowo każdego dnia dopasowuje on odpowiednią ilość kalorii oraz proporcje makroskładników w zależności od mojej aktywności fizycznej i innych czynników, które wpływają na mój organizm. Kliknij, by wypróbować dziennik kalorii.

Jak używać dziennika kalorii?

Po założeniu i aktywowaniu konta w dzienniku kalorii należy wybrać cel treningowy, oraz wpisać wszystkie niezbędne dane (takie jak wzrost, waga, płeć, itd). W oparciu o Twoje dane oraz cel jaki wybierzesz dziennik wyliczy ilość kalorii jaką powinnaś jeść każdego dnia, oraz proporcje białek, węglowodanów i tłuszczy.

Na tym jednak rola dziennika kalorii w odchudzaniu się nie kończy. Oprócz ułożenia diety, dziennik kalorii pomoże Ci także w jej utrzymaniu. Po każdym posiłku wprowadzaj do aplikacji dziennika (przez komputer lub telefon) to co zjadłaś, a dziennik podliczy kalorie oraz makroskładniki i powie Ci ile jeszcze możesz zjeść dzisiejszego dnia. W bazie danych znajdziesz wszystkie produkty oraz wiele gotowych potraw. Dodatkowo możesz dodawać własne przepisy.
Baner
Jeśli trenujesz, dodawaj do dziennika także wykonane treningi (w dni treningowe zapotrzebowanie kaloryczne zwiększa się, a proporcje białek, węglowodanów i tłuszczy wyglądają inaczej niż na co dzień). Tak dopasowana dieta pozwala dużo szybciej osiągnąć cel, jaki sobie zakładasz.

 

Wiesz już czym jest dziennik kalorii, i dlaczego jest on przydatny podczas odchudzania. Jeśli powyższy wpis przypadł Ci do gustu zostaw „lajka” i udostępnij go swoim znajomym. Polub mnie także na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.