fbpx

Dlaczego nie możesz zgubić brzucha? 5 powodów

0

Zbyt duży brzuch to problem wielu osób. Dlaczego tyle osób nie może sobie z nim poradzić? Często popełniają podstawowe błędy.

W sieci można znaleźć naprawdę wiele programów treningowych i diet, które mają pomóc Ci w pozbyciu się nadmiaru tłuszczu z brzucha. Niestety, duża część z nich jest strasznie podkoloryzowana, w efekcie czego osoby mniej doświadczone w temacie gubią się i popełniają podstawowe błędy. Jeśli chcesz zgubić brzuch zapamiętaj to, co napisałem poniżej. Znacznie lepiej jest korzystać z doświadczenia kogoś, niż uczyć się na własnych błędach.

Dlaczego nie możesz zgubić brzucha? 5 powodów:

1. Skupiasz się na brzuchu

Wciąż panującym przekonaniem wśród bardzo szerokiej grupy ludzi jest to, że by spalić tłuszcz z brzucha należy wykonać jak najwięcej „brzuszków” – nic bardziej mylnego. Oczywiście wykonując dużą ilość brzuszków spalasz kalorie, co w jakimś (nie dużym) stopniu przyczynia się do spalania tłuszczu. Niestety efektu, jakiego oczekujesz nie osiągniesz w ten sposób.

Nie da się spalić tłuszczu miejscowo. Jeśli jednak na brzuchu masz go zdecydowanie najwięcej, to podczas spalania także najwięcej tłuszczu zniknie z brzucha.

Najlepszym sposobem na spalenie tłuszczu jest trening aerobowy. Więcej na jego temat dowiesz się czytając ten artykuł.

2. Zapominasz o diecie

Jeśli mimo potu wylewanego podczas ćwiczeń wciąż nie możesz pozbyć się brzucha, problemem może okazać się Twoja dieta. Jeśli nie zachowasz deficytu kalorycznego, nie schudniesz (nie ważne ile potu wylejesz na treningu).

Trening jest ważny, lecz to dieta daje 70% efektu. Podczas odchudzania jest ona kluczowym czynnikiem, ponieważ musisz zachować deficyt kaloryczny, co nie jest naturalne dla organizmu.

Bardzo dobrym sposobem na proste utrzymanie diety bez większej znajomości tematu jest dziennik kalorii. By dowiedzieć się więcej na jego temat przeczytaj ten artykuł.

3. Nie jesz węglowodanów

W ostatnim czasie bardzo popularna staje się dieta niskowęglowodanowa. Jest ona skuteczna, jednak nie zawsze. Jeśli aktywność fizyczna jest dla Ciebie rzadkością, a brak energii, zmęczenie i problemy z koncentracją nie stanowią dla Ciebie problemu, możesz śmiało z niej korzystać.

Jeśli jednak trenujesz, biegasz lub po prostu dużo się ruszasz, nie rezygnuj z węglowodanów. Wybierając odpowiednie produkty węglowodanowe, nie przeszkodzą Ci one w odchudzaniu (sprawdź, jakie produkty warto wybierać).

4. Pijesz napoje lub soki

Napoje coraz częściej cieszą się złą sławą (co bardzo mnie cieszy), niestety karton soku z napisem „sok 100%” wciąż kojarzy się wielu ludziom ze zdrową, szczupłą i piękną sylwetką. Niestety, do większości soków które znajdziesz na sklepowych półkach dodawana jest także spora ilość cukru, co skutecznie przeszkodzi Ci w odchudzaniu. Jeśli nie wierzysz, sprawdź ile cukru zawierają popularne napoje i soki.

5. Zbyt mało się ruszasz

Trenujesz? Bardzo dobrze. Niestety czasem sam trening to zbyt mało (szczególnie, jeśli ciężko Ci ograniczyć jedzenie). Jeśli lubisz jeść i ograniczenie go stanowi dla Ciebie duży problem, wprowadź do swojego życia więcej codziennej aktywności fizycznej. Czy wiesz ile kalorii spalisz, jeśli zamiast jazdy samochodem wybierzesz rower, jeśli codziennie wieczorem wybierzesz się na spacer, lub jeśli nawet wytrzepiesz dywan?

Podobają Ci się moje porady? Jeśli tak, polub mnie na facebooku! :)

A jeśli chcesz poznać przepisy na pyszne dania w wersji LIGHT, odwiedź mnie na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.