fbpx

Dlaczego nie mogę schudnąć? Czyli najczęściej popełniane błędy!

0

Często, mimo starań nasza waga stoi w miejscu. Jeśli chcesz schudnąć, lecz jak dotąd nie wychodzi Ci to, sprawdź czy nie popełniasz jednego z częstych błędów dietetycznych!

Często dostaję od Was wiadomości, typu „Dlaczego nie mogę schudnąć?”. Zwykle przyczyną problemów z odchudzaniem są niezdrowe przyzwyczajenia żywieniowe, oraz mity dietetyczne, w które nadal zdarza nam się wierzyć. Poniżej prezentuję 5 częstych błędów, które przeszkadzają w gubieniu kilogramów. Zapoznaj się z nimi i zacznij wreszcie skutecznie chudnąć! :)

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Błąd #1: Ostatni posiłek przed 18:00

Jest to jeden z najpopularniejszych mitów dietetycznych. Znam wiele osób, które starają się nie jeść po 18 i są pewne, że dzięki temu nie przytyją. Okazuje się jednak, że godzina, o której jemy kolację nie ma wpływu na odchudzanie (a w niektórych przypadkach nie jedzenie po 18 może nawet powodować tycie). Zastanawiacie się dlaczego? Już wyjaśniam.

Każdy z nas kładzie się spać o innej godzinie. Ostatni posiłek powinno się jeść 2-3 godziny przed snem. Nie jedząc po godzinie 18 wystawiamy swój organizm na kilkugodzinną głodówkę. A jeśli położymy się spać głodni, opanowanie porannego głodu będzie niezwykle trudne (co zwykle kończy się olbrzymim śniadaniem, które ciężko spalić).

Błąd #2: Sałatki nie tuczą

Dla wielu osób dieta kojarzy się z jedzeniem sałatek. Oczywiście sałatka to zdrowy posiłek, który warto jeść podczas odchudzania. Należy jednak pamiętać, że sałatki także posiadają kalorie (a te zawierające majonez, duże ilości oliwy czy orzechów mogą być bardziej kaloryczne od zwykłego obiadu).

Podczas odchudzania nie można generalizować. Każdy posiłek zawiera kalorie, które zamienią się w tłuszcz, jeśli w porę ich nie zużyjemy. By odchudzanie przynosiło pozytywne rezultaty należy ułożyć zbilansowany jadłospis, który nie przekroczy naszego zapotrzebowania kalorycznego. Jeśli macie z tym problem, możecie zamówić taki jadłospis tutaj.

Błąd #3: Produkty Light

Na sklepowych półkach roi się od produktów z napisem „light”, „fit”, „diet” itd. Wybierając je mamy poczucie, że odżywiamy się dietetycznie. Okazuje się jednak, że nie zawsze. Producenci często oznaczają swoje produkty jako dietetyczne by zachęcić nas do zakupu (niektóre „dietetyczne” produkty są bardziej tuczące, niż te normalne). Warto zwracać uwagę na to, co wkładamy do sklepowego koszyka. By dowiedzieć się jak odróżnić prawdziwy, lekki produkt od zwykłej podróbki, przeczytajcie ten artykuł.

Błąd #4: Owoce to samo zdrowie

Owoce są niezwykle zdrowe. Zawierają witaminy i minerały, są dobrym źródłem błonnika oraz cennych flawonoidów. Warto jeść owoce każdego dnia, jednak sięganie po nie częściej, niż 2-3 razy dziennie nie jest dobrym pomysłem. Należy pamiętać, że owoce zawierają całkiem sporo cukrów prostych, które nie sprzyjają odchudzaniu. Jeśli Waszym celem jest utrata kilogramów, warto zwracać uwagę na ilość zjadanych owoców.

Błąd #5: Soki 100%

Soki reklamowane są jako zdrowy, wartościowy i lekki dodatek do posiłku (oczywiście chodzi mi o soki, nie sztucznie słodzone napoje). Należy jednak pamiętać, że one również zawierają kalorie i nie należy zatem ich pić bez opamiętania. Częstym błędem jest nie uwzględnianie soków w diecie. W efekcie nawet, gdy liczymy zjadane kalorie i teoretycznie utrzymujemy deficyt kaloryczny, w praktyce przekraczamy go sokami i nie chudniemy.

Przyczyną problemów z nadwagą zwykle są błędy żywieniowe, które popełniamy nieświadomie. Omamieni reklamami i popularnymi plotkami, które powtarzają wszyscy dookoła nie mamy pojęcia, jak powinno wyglądać skuteczne odchudzanie. W dzisiejszym wpisie przedstawiłem 5 najpopularniejszych błędów. Jest ich jednak znacznie więcej, dlatego jeśli chcecie szybko i skutecznie zgubić zbędne kilogramy, warto poprosić o pomoc dietetyka.

ułatwić odchudzanie

       

      Zamawiając dietę otrzymasz:

» jadłospis na każdy dzień układany przez naszego dietetyka specjalnie dla Ciebie
» aplikację mobilną ułatwiającą kontrolowanie zjadanych posiłków
» pewność utraty kilogramów, którą daje stała opieka dietetyka

Dowiedz się więcej »

Jeśli dzisiejszy wpis jest dla Ciebie pomocny, zostaw „lajka” i udostępnij go znajomym. Nie zapomnij też polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.