fbpx

Dlaczego nie chudnę? 7 mitów na temat odchudzania.

2

Dlaczego nie chudnę? Czy można zamienić tłuszcz w mięśnie? O której godzinie jeść kolację? Czy ziemniaki tuczą? W tym artykule obalamy 7 powszechnych mitów na temat odchudzania.

Wielu z nas ma problemy z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Niestety, mimo stosowania różnych diet oraz ćwiczeń, wciąż zadajemy sobie pytanie: dlaczego nie chudnę? Często spowodowane jest to nagminnie popełnianymi błędami, które powszechnie uważane są za złote środki w drodze do wymarzonej sylwetki.

7 mitów na temat odchudzania:

Dlaczego nie chudnę – mit 1: Nie jedz po godzinie 18

Nie ma sztywno określonej godziny, w której powinno się jeść kolację. Uzależnione jest to od Twojego trybu życia. Trzymaj się zasady, by nie jeść 2-3 godziny przed snem (jeśli chodzisz spać o północy, zjedz kolację o 21:30). Przed snem najlepiej jest zjeść posiłek nie zawierający zbyt dużej ilości węglowodanów.

Dlaczego nie chudnę – mit 2: Nie jedz ziemniaków

Często ludzie uważają ziemniaki za tuczące. W rzeczywistości ziemniaki są bardzo zdrowe. Zawierają dużo składników mineralnych, odkwaszają nasz organizm, oraz są źródłem lekkostrawnych i dobrze przyswajalnych węglowodanów. Tuczące są natomiast zasmażki, tłuste sosy oraz inne dodatki do ziemniaków. Tak więc nie zastanawiaj się i włącz ziemniaki do swojej diety!

Dlaczego nie chudnę – mit 3: Mięso z kurczaka jest chude

Owszem, surowe mięso z kurczaka jest chude. Niestety bardzo często, zanim trafi na Twój talerz staje się prawdziwą bombą kaloryczną. Możesz śmiało jeść kurczaka grillowanego czy gotowanego na parze. Podczas odchudzania staraj się jednak unikać smażonego, obtoczonego w panierce drobiu.

Dlaczego nie chudnę – mit 4: Świerze owoce są dużo lepsze niż mrożone

Jak wiadomo świeże owoce mają dużo składników odżywczych. Jeśli zostaną one prawidłowo zamrożone, zachowują swoje właściwości odżywcze. Dużo lepiej jest zjeść mrożone owoce, niż pozornie świeże, leżące przez długi czas na stoiskach w sklepie.

Dlaczego nie chudnę – mit 5: Light znaczy lepszy

By obniżyć kaloryczność, w produktach typu light producenci zastępują tłuszcz innymi składnikami, które często są jeszcze gorsze dla naszego organizmu. Wysoka kaloryczność tłuszczu nie oznacza jednak, że nie należy go jeść. Unikać należy tłuszczów trans, czyli utwardzonych kwasów tłuszczowych. Zdrowe tłuszcze jedzone w małych ilościach są podstawowym rozpuszczalnikiem dla witamin, oraz źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Dlaczego nie chudnę – mit 6: Ćwiczenia zamieniają tłuszcz w mięśnie

Tłuszcz i mięśnie zbudowane są z zupełnie innych komórek. Nie da się więc zamienić tłuszczu w mięśnie. Możesz spalić tłuszcz, oraz zbudować masę mięśniową. Ciężko jednak dokonać jednego i drugiego jednocześnie, ponieważ by spalić tłuszcz konieczny jest deficyt kaloryczny, a by zbudować mięśnie, musisz dostarczać więcej kalorii, niż potrzebuje Twój organizm.

Dlaczego nie chudnę – mit 7: By schudnąć musisz liczyć kalorie

Należy zadbać, by codziennie dostarczać organizmowi odpowiednie ilości białka, węglowodanów oraz tłuszczy. Dodatkowo należy pamiętać, by makroskładniki dostarczane były z odpowiednich źródeł. Więcej o dobrych źródłach składników odżywczych przeczytasz w innych artykułach z działu DIETA.

 

Komentarze

Share.