Dietetyczne CIASTO – słodycz w wersji FIT! [wideo przepis]

0

Dietetyczne ciasto:

Będąc na diecie olbrzymim utrapieniem jest to, że nie możemy pozwolić sobie na słodkie przekąski. Na szczęście słodycze można przygotować także w dietetycznej wersji. Sprawdźcie mój przepis na dietetyczne ciasto :)

Każdy z nas lubi słodycze, niestety podczas diety musimy je ograniczyć. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by przygotować je w dietetycznej wersji :)
Dietetyczne ciasto, które dziś chcę Wam pokazać pozbawione jest tłuszczu, cukru oraz mąki pszennej (dzięki czemu jest doskonałą alternatywą dla tuczących słodyczy). Jeśli dbacie o swoją sylwetkę, przygotujcie sobie takie ciasto koniecznie!

Mąkę pszenną, która nie sprzyja odchudzaniu zastąpiłam mąką kukurydzianą w połączeniu z otrębami pszennymi (bogatymi w błonnik). Zamiast cukru użyłam stewii (naturalnego i niskokalorycznego słodzika), natomiast tłuszcz zastąpiłam jogurtem naturalnym. Mimo małych modyfikacji ciasto wciąż jest przepyszne, słodkie i wilgotne. Jedyną różnicą jest to, że jedząc je nie przybieramy na wadze!

Przepis na dietetyczne ciasto:

Składniki:

  • otręby pszenne (2 łyżki)
  • mąka kukurydziana (2 łyżki)
  • jogurt naturalny (150 g)
  • 4 białka jaj
  • 3 żółtka
  • 2 łyżeczki odtłuszczonego kakao
  • stewia (20 g) → zamów stewie
  • łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:

Przygotowanie ciasta jest niezwykle proste. Nie licząc czasu pieczenia, zajmie Ci to zaledwie 5 minut.
Oddziel białka jaj od żółtek. 4 białka wbij do dużej miski i ubij na sztywną pianę. Gdy piana będzie ubita, dodaj do niej 3 żółtka i wymieszaj. Do drugiej miski wsyp mąkę kukurydzianą, otręby pszenne i proszek do pieczenia. Po połączeniu sypkich składników dodaj je do jaj, wlej także jogurt naturalny. Wszystko dokładnie wymieszaj.

Połowę przygotowanej masy przelej do formy. Do drugiej połowy dodaj kakao, wymieszaj i także wlej do formy. Piecz w 160 stopniach przez 30 minut.

Smacznego! :)

Ile to ma kalorii?

ciasto

 

Całe ciasto zawiera 595 kcal (zaledwie 39 kcal w jednym kawałku!).

W 100 gramach (1 kawałek to 27 g): kalorie: 145 kcal, białko: 9 g, węglowodany: 17 g, tłuszcze: 5 g

Do zliczania zjadanych kalorii i ułożenia diety odchudzającej polecam użyć aplikacji Dziennika kalorii, z której sama korzystam na co dzień :)

Sprawdź, czym jest Dziennik kalorii »

Inne przepisy:

Jeśli spodobał Ci się przepis zostaw „lajka” i udostępnij go swoim znajomym. Aby nie przegapić kolejnych wpisów, koniecznie polub nas też na facebooku! :)

Nie zapomnij zasubskrybować naszego kanału na YouTube, na którym już niebawem pojawią się kolejne przepisy :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.