Dietetyczna pizza owsiana (FIT PIZZA) | Gotuj FIT

0

Dietetyczna pizza

FIT pizza to doskonała alternatywa dla tłustych i tuczących fast-foodów. Spód wykonany z płatków owsianych w połączeniu z lekkimi składnikami sprawiają, że pizza jest zdrowa i nie zawiera wielu kalorii. Natomiast jeśli chodzi o smak, mmm… Spróbujcie sami :)

Dziś prezentuję drugi odcinek z serii Gotuj FIT, w którym pokazuję jak przygotować dietetyczną pizzę owsianą. Dietetyczna pizza to doskonały zamiennik tłustych, tuczących fast-foodów. Jeden kawałek zawiera jedynie 78 kcal! (kawałek tradycyjnej pizzy to aż 335 kcal) Składniki, sposób przygotowania oraz wideo przepis znajdziesz poniżej. Nie zapomnij polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych odcinków z serii Gotuj FIT:

Dietetyczna pizza – Potrzebne składniki:

Ciasto:
– 8 łyżek płatków owsianych błyskawicznych
– pół szklanki ciepłej wody
– 2 jajka
– 1,5 łyżeczki soli
– 1,5 łyżeczki pieprzu
– łyżeczka oleju kokosowego (do wysmarowania formy) – nie posiadasz? Zamów >>

Sos:
– łyżeczka oleju kokosowego (do smażenia) – nie posiadasz? Zamów >>
– 1 cebula
– 2 pomidory
– 2 ząbki czosnku
– 2 pomidory
– 1 łyżeczka soli
– 1 łyżeczka pieprzu
– 2 łyżeczki ziół prowansalskich
– szklanka wody
– 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego

Dodatki:
– mozzarella light
– kurczak wędzony (udko)
– pieprz
– sól
– zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:
Wsyp płatki owsiane do miski. Wlej wodę, wymieszaj i dodaj resztę składników. Jeszcze raz dokładnie wymieszaj wszystkie składniki. Wyłóż formę papierem do pieczenia i wysmaruj ją olejem kokosowym. Wylej ciasto do formy i piecz przez 20 minut w 190 stopniach – w tym czasie przygotuj sos pomidorowy.

Na rozgrzaną patelnię z olejem kokosowym wrzuć pokrojoną drobno cebulkę, po chwili dodaj posiekany czosnek. Gdy cebulka się zeszkli dodaj resztę składników, zalej je wodą i poczekaj, aż woda odparuje.

Po 20 minutach pieczenia posmaruj spód pizzy sosem, posyp mozzarellą i kawałkami kurczaka. Dodaj sól, pieprz, zioła prowansalskie i piecz jeszcze przez 5 minut. Smacznego! :)

Jak jeść, by schudnąć?
Przy dietetycznym przepisie warto napisać o tym, jak należy jeść, by skutecznie chudnąć (bo nie wystarczy od czasu do czasu zjeść coś zdrowego). Kluczem do skutecznego odchudzania jest kontrolowanie zjadanych kalorii. Jedząc o około 300 (do 500) kcal poniżej swoim zapotrzebowaniem kalorycznym pozyskujemy brakującą energię z tkanki tłuszczowej i tracimy średnio 1 kg tygodniowo. UWAGA: Deficyt kaloryczny nie może być zbyt duży – by nie spowolnić metabolizmu i nie wywołać efektu jojo. Do zliczania zjadanych kalorii i wyznaczania swojego zapotrzebowania polecam tę aplikację >>.

Wypróbuj aplikację dietetyczną >>, która będzie liczyć kalorie za Ciebie.

Możesz też zamówić gotową dietę odchudzającą >> od naszego dietetyka :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.