fbpx

Dieta w proszku, czyli nowoczesne odchudzanie?

0

Dieta w proszku cieszy się coraz większą popularnością wśród kobiet, które stawiają na szybkie odchudzanie. Jak myślicie, czy rzeczywiście można w ten sposób schudnąć? A może to kolejna pułapka? Czas przyjrzeć się temu bliżej.

Wczoraj, będąc w popularnej drogerii natknąłem się na opakowania posiłków w proszku, opisanych jako idealny sposób na szybkie odchudzanie. Opakowanie kosztowało 35 zł i zawierało w sobie 5 posiłków w proszku, dających razem 1200 kcal. Z jednej strony wydaje się to całkiem dobrym rozwiązaniem. Nie muszę martwić się o to, co jem. Wystarczy 5 razy dziennie zalać proszek wodą, wymieszać i hmm… Zjeść? Wypić? Nie ważne. Ważne, że zdaniem producenta gwarantuje mi to ekspresowe odchudzanie.

Z drugiej strony nie wygląda to zbyt zdrowo, a rezygnując z tradycyjnego jedzenia na rzecz jedzenia w proszku można obawiać się o podaż witamin i minerałów… Bo czy tak mocno przetworzone jedzenie jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby mojego organizmu na witaminy i minerały? Wątpię. No ale cóż… Rozważmy wszystkie ZA i PRZECIW.

ZA: Dieta w proszku jest łatwa, szybka i przyjemna

1200 kcal to taka ilość kalorii, która (dla wielu kobiet) zapewnia utratę tłuszczu. Mając przygotowane 5 posiłków na dzień, które można przygotować w 5 minut, nie musimy skupiać się na utrzymywaniu diety. Wystarczy co 3 godziny „zjeść” kolejny posiłek, a kilogramy będą znikać same.

PRZECIW: Dieta w proszku nie jest dobra dla każdego

Owszem, 1200 kcal to ilość, która dla wielu kobiet będzie odpowiednia. Jednak te, które nie są zbyt aktywne fizycznie mogą mieć na tyle małe zapotrzebowanie, że 1200 kcal będzie dla nich zbyt dużą ilością (przez co nie schudną, a mogą nawet przytyć).

Z drugiej strony, kobiety o większej wadze mają o wiele większe zapotrzebowanie niż 1200 kcal. Wprowadzając tak duży deficyt kaloryczny spowolnią swój metabolizm, przez co najprawdopodobniej doznają efektu jojo. Poza tym później będą musiały bardzo uważać na wszystko, co będą jeść.

ZA: Dieta w proszku dba o odpowiednią podaż makroskładników, witamin i mikroskładników

Na opakowaniu możemy przeczytać, że mieszanki są skomponowane w taki sposób, by zawierały wszystkie niezbędne organizmowi wartości odżywcze (białka, węglowodany, tłuszcze, minerały, błonnik i witaminy) w odpowiednich proporcjach. Wierząc producentowi, nie musimy się zatem obawiać o niedobory witamin i minerałów, a zawarty w mieszankach błonnik zadba o to, byśmy czuli się syci przez cały dzień.

PRZECIW: Ciężko uwierzyć w to, że dieta w proszku jest pełnowartościowa

Biorąc pod uwagę fakt, że posiłki są tak mocno przetworzone, by po zalaniu wodą były gotowe do spożycia, ciężko jest mi uwierzyć w to, że zawierają wszystkie niezbędne składniki odżywcze (im bardziej przetworzone jedzenie, tym mniej wartości odżywczych w nim pozostaje). A jeśli ich zabraknie, będziemy narażeni na liczne choroby i problemy ze skórą.

Dodatkowo bardzo prawdopodobne, że takie koktajle nie zawierają zbyt dużej ilości błonnika. Co to dla nas oznacza? To, że taki „posiłek” nie jest syty. Dieta w proszku może zatem oznaczać ciągłą głodówkę.

PRZECIW: Dieta w proszku jest droga

Opakowanie, które starcza na jeden dzień kosztuje 35 zł. Oznacza to, że chcąc stosować taką dietę przez miesiąc, musimy wydać aż 1050 zł! Dla porównania, zamawiając naszą dietę płacicie tylko 79 zł /miesiąc i przygotowujecie ją z normalnych, świeżych i zdrowych produktów spożywczych. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o dietach układanych przez naszego dietetyka, kliknijcie w ten link :)

 

A co Wy myślicie o dietach w proszku? Koniecznie dołączcie do dyskusji i napiszcie w komentarzu swoją opinię :) A jeśli jesteście na diecie, lub po prostu staracie się odżywiać zdrowo, wypróbujcie aplikację Dziennika kalorii (która wyznaczy Wasze zapotrzebowanie kaloryczne i pomoże Wam zapanować nad tym, co jecie).

      

      Co da Ci Dziennik kalorii?

» wyznaczy Twoje zapotrzebowanie kaloryczne
» zliczy wszystkie kalorie i makroskładniki, które zjesz
» wskaże czego jesz za dużo oraz czego warto jeść więcej, by osiągnąć zamierzony cel

Dowiedz się więcej o Dzienniku kalorii »

Nie zapomnijcie polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.