fbpx

Naturalny spalacz tłuszczu: Produkty o ujemnej wartości kalorycznej!

4

Dieta ujemnych kalorii przyciąga uwagę samą nazwą. Czy możliwe jest, by produkty spożywcze miały ujemną wartość kaloryczną? Czy pomoże Ci to w odchudzaniu? Jakie produkty mają ujemną wartość kaloryczną? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tym artykule!

Oczywiście nie ma czegoś takiego, jak produkty o ujemnej wartości kalorycznej. Są jednak produkty, do których strawienia organizm zużywa więcej kalorii, niż one same zawierają. Łatwo się domyślić, że wprowadzając takie produkty do swojego jadłospisu możemy spalić nadwyżkę kaloryczną dostarczoną z innych produktów. Ujemne kalorie można więc nazwać naturalnym spalaczem tłuszczu.

Jak działają ujemne kalorie:

Działanie produktów o ujemnej wartości kalorycznej możesz sobie wyobrazić na przykładzie selera i pączka. 100 gram selera zawiera zaledwie 8 kcal, natomiast do jego strawienia organizm zużywa znacznie więcej. W efekcie powstaje deficyt kaloryczny, a organizm musi pozyskać energię z innego źródła (np z tkanki tłuszczowej). Pączek ma około 500 kcal, natomiast do jego strawienia organizm potrzebuje tylko 250 kcal. Jeśli nie spalisz reszty kalorii, zostaną one zmagazynowane w postaci tkanki tłuszczowej.

Jakie produkty zawierają ujemne kalorie:

Ujemne kalorie zawierają najczęściej warzywa. Są to na przykład szparagi, buraki, brokuły, jarmuż, kapusta, marchewka, kalafior, seler naciowy, papryka chili, kukurydza, sałaty, szpinak, zielona fasolka i groszek cukrowy, cebula, por czy cukinia. Znajdziesz je także w niektórych owocach, takich jak jabłka, jagody, melony, żurawina, maliny, mango, truskawki, poziomki, owoce cytrusowe, brzoskwinie, śliwki, ananasy, grejpfruty i arbuzy.

Produkty zawierające ujemne kalorie są bogate w witaminy i minerały, zawierają także dużo wody.

Dieta ujemnych kalorii:

W ostatnim czasie dieta ujemnych kalorii staje się coraz popularniejsza wśród otyłych Amerykanów. Polega ona na prostym założeniu, by ćwiczenia aerobowe, mające na celu zwiększenie Twojego zapotrzebowania kalorycznego, zastąpić zjadaniem dużej ilości produktów o ujemnej wartości kalorycznej, co ma spowodować powstanie deficytu kalorycznego i spalanie tłuszczu.

W rzeczywistości nie jest to zdrowy sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Zdrowa dieta powinna być zbilansowana, czyli zawierać odpowiednią ilość białka, węglowodanów, tłuszczy, witamin i minerałów. Produkty o ujemnej wartości kalorycznej nie zawierają zbyt dużo białka i tłuszczu, a bez tłuszczu witaminy nie są odpowiednio wchłaniane przez organizm. By dowiedzieć się jak ułożyć dobrą dietę przeczytaj ten artykuł.

Warto włączać do swojej diety produkty o ujemnej wartości kalorycznej, ponieważ podkręcają one metabolizm i są naturalnym spalaczem tłuszczu. Oczywiście nie można zapominać o dostarczaniu wszystkich potrzebnych wartości odżywczych.

Komentarze

Share.