PODSTAWOWE ZASADY ODCHUDZANIA! – dieta odchudzająca jadłospis

0

Dieta odchudzająca jadłospis – czyli Podstawowe zasady odchudzania!

Oto zbiór najważniejszych informacji, które pomogą Ci schudnąć. Zasady odchudzania przedstawione poniżej są podstawą w drodze do szczupłej sylwetki. Jeśli chcesz zrzucić niechciany tłuszczyk, zacznij się do nich stosować! :)

Odchudzanie wcale nie jest takie trudne (nawet jeśli wydaje Ci się, że jest inaczej). Wystarczy stosować się do kilku reguł, a efekty przyjdą same i to szybciej niż myślisz. Poniżej prezentujemy najważniejsze zasady odchudzania, dzięki którym z pewnością zgubisz zbędne kilogramy!

Podstawowe zasady odchudzania:

1. Metoda małych kroków

Na wstępie warto wspomnieć, że odchudzanie jest procesem długotrwałym. Nie ma cudownych metod, dzięki którym w dwa tygodnie zrzucisz 10 kg nadwagi. Stawiaj sobie małe cele, a gdy je osiągniesz wyznaczaj kolejne. Jeśli w ciągu miesiąca schudniesz 2 kg, możesz uznać to za sukces.

2. Pilnuj kalorii

W odchudzaniu bardzo ważne jest zachowanie ujemnego bilansu kalorycznego. Bez tego nie ma mowy o traceniu na wadze. Nie możesz jednak uciąć kalorii zbyt drastycznie, ponieważ ucierpi na tym Twoje zdrowie, a utracone kilogramy szybko wrócą ze zdwojoną siłą (efekt jojo).

Bardzo dobrym sposobem na pilnowanie bilansu kalorycznego są aplikacje dietetyczne do liczenia kalorii. Wystarczy na początku wyznaczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne (za pomocą aplikacji), a następnie wszystkie posiłki wprowadzać do aplikacji i pilnować, by nie zjeść więcej, niż wynoszą Twoje limity :)

3. Możesz zacząć od drobnych zmian

Jeśli nie jesteś w stanie z dnia na dzień zmienić swojego sposobu odżywiania, zacznij od małych zmian, z czasem konsekwentnie wprowadzając kolejne. Stopniowo łatwiej będzie Ci przystosować się do nowego stylu życia, dzięki czemu utrzymanie go przez dłuższy czas nie będzie stanowiło żadnego problemu. Zacznij od:

  • zastąpienia tłustego mleka chudym
  • zastąpienia słodyczy owocami i warzywami
  • zrezygnowania ze słodzonych napojów (wybieraj te bez kalorii, np cola zero)
  • znalezienia kilku minut dziennie na mały trening

4. Nie rezygnuj ze śniadania

Ważne, by podczas odchudzania utrzymywać dobre samopoczucie, w przeciwnym razie szybko stracisz zapał do dalszej pracy. Będąc na deficycie kalorycznym z pewnością odczuwać będziesz lekki dyskomfort. Przed pracą czy szkołą nie zapomnij o solidnym posiłku, dzięki czemu bez problemu skupisz się na swoich codziennych obowiązkach.

5. Wybieraj pełnowartościowe produkty

W okresie odchudzania konieczne jest zachowanie ujemnego bilansu kalorycznego, by organizm pozyskiwał część energii z nagromadzonego tłuszczu. Efektem tego jest utrata kilogramów, oraz uczucie głodu. By zmniejszyć łaknienie, warto odżywiać się jak najmniej przetworzoną żywnością, zawierającą dużo błonnika. Dzięki temu Twój żołądek będzie pełen, a Ty przestaniesz myśleć o jedzeniu.

Dieta odchudzająca jadłospis: A jeśli chcesz, by nasz dietetyk ułożył dla Ciebie jadłospisy dietetyczne na każdy dzień, wybierz naszą dietę :)

Wypróbuj naszą dietę »

Znasz już najważniejsze zasady odchudzania. Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.