fbpx

Czym zastąpić cukier?

0

Wszyscy wiemy, że cukier nie jest zdrowy, a jedzenie go powoduje odkładanie się tłuszczu. Ciężko jest jednak przestawić się i zrezygnować ze słodkich przekąsek i napojów, do których jesteśmy przecież przyzwyczajeni. Dziś chciałbym pokazać Wam czym można zastąpić cukier. Zapraszam :)

Cukier jest zły, lecz jednocześnie bardzo smaczny. Na szczęście nie musimy dodawać go do potraw, by poczuć słodki smak. Istnieją zamienniki, które nie posiadają kalorii (a więc nie powodują tycia), oraz nie niszczą naszego zdrowia tak, jak robi to cukier. Jeśli zmagasz się z nadmiarowymi kilogramami, lub po prostu dbasz o swoje zdrowie, warto zastąpić cukier i przestawić się na inne, zdrowsze i dietetyczne źródła słodkości.

Dlaczego wciąż używamy cukru?

Istnieje wiele źródeł słodkości. Niektóre z nich są zdrowe, jednak niezbyt dobrze wpływają na naszą sylwetkę. Istnieją także takie nie posiadające kalorii, lecz niezbyt zdrowe. Osobiście używam naturalnych słodzików, które nie zawierają wielu kalorii, a jednocześnie są zdrowe dla organizmu. W zestawieniu substancji słodzących zwykły, biały cukier nie wypada dobrze w żadnej z powyższych kategorii (jest tuczący i niezbyt zdrowy). Dlaczego zatem większość z nas używa cukru do słodzenia? Nie mam pojęcia. Mam jednak nadzieję, że po przeczytaniu dzisiejszego wpisu część z Was wyrzuci go ze swojej kuchni raz na zawsze :)

Czym można zastąpić cukier?

♦ Stewia

Moim zdaniem stewia jest najlepszym zamiennikiem cukru dostępnym na rynku. Przemawiają za nią dwa argumenty: Po pierwsze, stewia jest naturalnym słodzikiem, pozyskiwanym z rośliny zwanej stevia rebaudiana. Nie jest to zatem żadna „chemia” lecz naturalna, zdrowa substancja słodząca. Drugim argumentem przemawiającym na korzyść stewii jest to, że nie zawiera ona wielu kalorii oraz jest o wiele słodsza od cukru (a więc dodajemy jej mniej). Jest zatem idealna dla osób dbających o swoją sylwetkę.

Minusem stewii jest jej cena (jest nieco droższa od zwykłego cukru). Jednak kto z nas nie marzył, by słodycze przestały być tuczące? ;) Jeśli chcecie ją kupić, zajrzyjcie »tutaj«.

 Melasa

Melasa jest dużo zdrowsza od zwykłego cukru, zawiera jednak dokładnie tyle samo kalorii. Jeśli chcecie zadbać o swoje zdrowie, warto przerzucić się na melasę (obniża ona poziom złego cholesterolu LDL i nie jest tak szkodliwa, jak cukier). Jednak jeśli jednocześnie chcecie zadbać o sylwetkę, melasa nie będzie najlepszym rozwiązaniem.

 Miód

Miód posiada wiele właściwości zdrowotnych oraz leczniczych, dlatego często używa się go komponując zdrowe desery. Jednak to co zdrowe, nie zawsze jest dobre dla naszej sylwetki. Pomimo swoich właściwości zdrowotnych, miód wcale nie jest mniej kaloryczny od cukru (i podobnie do niego wpływa na naszą sylwetkę). Warto zapamiętać, że zdrowe nie zawsze równa się dietetyczne.

 Cukier brązowy

Sytuacja z brązowym cukrem przypomina tę z miodem. Ze wszystkich stron słychać, że cukier brązowy jest zdrowszy i lepszy od cukru białego, co wiele osób myli z wpływem na naszą sylwetkę. Oczywiście, cukier brązowy nie jest tak szkodliwy dla naszego zdrowia jak biały, jednak nie ma to żadnego związku z odchudzaniem.

 Sztuczne słodziki

Sztuczne słodziki nie zawierają żadnych kalorii. To właśnie dzięki nim podczas diety możemy sobie pozwolić na wypicie coli zero (sztuczne słodziki pozwalają zastąpić cukier w wielu produktach typu light). O ile słodziki są dobre, gdy podczas diety dopadnie nas olbrzymia ochota na coś słodkiego, o tyle nie warto zbytnio się do nich przyzwyczajać. Nie są zbyt zdrowe, a przez częste ich używanie łatwo nabawić się problemów żołądkowych oraz innych chorób.

 

Wyeliminowanie cukru ze swojej diety to jeden z pierwszych kroków, które należy wykonać, by zrzucić zbędne kilogramy. Jednak jeśli nie wykonasz kolejnych, walka z tłuszczem może Ci się nie udać. Wszystkich, którzy chcą szybko, zdrowo i przede wszystkim skutecznie schudnąć, zapraszam do zapoznania się z ofertą naszych diet personalnych. Kliknij w przycisk poniżej i sprawdź, dlaczego warto zamówić taką dietę :)

ułatwić odchudzanie

       

      Zamawiając dietę otrzymasz:

» jadłospis na każdy dzień układany przez naszego dietetyka specjalnie dla Ciebie
» aplikację mobilną ułatwiającą kontrolowanie zjadanych posiłków
» pewność utraty kilogramów, którą daje stała opieka dietetyka

Dowiedz się więcej »

Jeśli dzisiejszy wpis jest dla Ciebie pomocny, zostaw „lajka” i udostępnij go znajomym. Nie zapomnij też polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.