Czy warto jeść śniadanie?

1

Wiele osób uważa, że rezygnując ze śniadania robią pierwszy krok w kierunku odchudzania. Jak myślicie, czy jest to słuszny wybór? Czy warto jeść śniadanie? Zapraszam do wpisu, w którym odpowiadam na te pytania.

Na temat wpływu śniadań i kolacji na odchudzanie istnieje wiele opinii (niestety większość wprowadza Was w błąd i nie pozwala zrzucić zbędnych kilogramów). By dowiedzieć się prawdy na temat wpływu kolacji na Waszą sylwetkę warto zapoznać się z wpisem: „Jak skomponować odchudzającą kolację?„. Poniżej natomiast odpowiadam na pytanie: „Czy warto jeść śniadanie?”. Zapraszam do lektury! : )

Czy warto jeść śniadanie?

Zasada odchudzania jest prosta: jeśli jesz mniej kalorii niż spalasz, Twój organizm zaczyna spalać tłuszcz, by pozyskać brakującą energię. Idąc tym tropem łatwo wywnioskować, że jedząc skromne śniadanie pochłaniamy mniej kalorii, a rezygnując z niego Tworzymy całkiem spory deficyt kaloryczny.

Niestety, proces odchudzania nie jest tak prosty i przyjemny. Okazuje się, że osoby rezygnujące ze śniadania początkowo dosyć szybko tracą na wadze, lecz po kilkunastu dniach doznają efektu jojo.

Skąd pojawia się efekt jojo?

Jeśli postanowisz zrezygnować z jedzenia śniadań, przez pierwsze kilka lub kilkanaście dni będziesz cieszyć się utratą wagi. Niestety, po pewnym czasie w skutek niedoboru węglowodanów w pierwszej części dnia, Twój metabolizm zacznie zwalniać (i spalać coraz mniej kalorii), a Ty zaczniesz odzyskiwać utracone kilogramy (i to ze zdwojoną siłą).

Jeśli jesz bardzo skromne śniadania, najprawdopodobniej również nie jesteś w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości węglowodanów, co spowoduje spowolnienie metabolizmu i pojawianie się efektu jojo. Dodatkowo skromne śniadanie wzmaga apetyt, przez co w kolejnym posiłku zjesz znacznie więcej, niż po porządnym śniadaniu. Więcej o efekcie jojo dowiesz się czytając ten wpis.

Jak powinno wyglądać odchudzające śniadanie?

Śniadanie to bardzo ważny posiłek, który daje Ci energię na cały dzień i jest porannym motorem napędowym dla Twojego metabolizmu. Jeśli masz w zwyczaju zaczynanie dnia od kawy, a pierwszym posiłkiem jest popołudniowy lunch, czas to zmienić. Jeśli chcecie mieć piękną i szczupłą sylwetkę, zachęcam Was do jedzenia śniadań (do godziny od wstania z łóżka).

Zdrowe, odchudzające śniadanie powinno zawierać dużo białka (zawartego w mięsie, rybach, twarożkach i jajkach), węglowodany złożone (zawarte między innymi w pełnoziarnistym pieczywie) oraz zdrowe tłuszcze (zawarte między innymi w orzechach i oliwie z oliwek).

 

Jeśli nie masz pomysłu na śniadanie, sprawdź moje przepisy na Gofry Light i Naleśniki Light!

Dodatkowo udostępnij ten wpis, by zmienić niezdrowe nawyki dużej części społeczeństwa. A jeśli nie chcesz przegapić kolejnych moich wpisów, polub mnie na facebooku :)

 

Komentarze

Share.