Jakie ćwiczenia spalają najwięcej tłuszczu?

0

Regularna aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia. Istnieje wiele korzyści wynikających z systematycznej aktywności fizycznej. Jedną z nich jest redukcja tkanki tłuszczowej oraz budowanie tkanki mięśniowej. Jeżeli chcesz wiedzieć jakie ćwiczenia spalają najwięcej tłuszczu, przeczytaj poniższy artykuł.

Jaki trening najlepiej spala tkankę tłuszczową?
W ostatnich latach zainteresowanie treningami umożliwiającymi redukcję tkanki tłuszczowej zdecydowanie wzrosło. Dużym ułatwieniem w spalaniu tłuszczu jest to, że ćwiczenia można wykonywać nie tylko na siłowni, lecz także na świeżym powietrzu i w domu. Poniżej przedstawiamy trening cardio, który jest jednym z najlepszych treningów spalających tłuszcz.

Trening cardio (zwany inaczej treningiem aerobowym) jest szczególnie polecany osobom, które chcą zmniejszyć masę ciała i pozbyć się tłuszczu. Ćwiczenia aerobowe opierają się na spalaniu tłuszczu przy udziale dużej ilości tlenu. Na wstępnie energia z której korzystamy pochodzi głównie z glikogenu mięśniowego, jednak już po około 20 minutach zapas glikogenu się kończy, a nasz organizm zaczyna pozyskiwać energię z tkanki tłuszczowej (właśnie dlatego trening aerobowy jest tak skuteczny przy spalaniu tłuszczu).

Przykładem treningu cardio do wykonania na siłowni (lub w domu) jest bieg na bieżni, jazda na rowerku stacjonarnym, ćwiczenia na stepperze, bieg na orbitreku, czy skoki na skakance. Podobne ćwiczenia można wykonywać na świeżym powietrzu, np. biegając po parku lub jeżdżąc rowerem.

By spalać tłuszcz szybciej kontroluj tętno
By zwiększyć skuteczność treningu aerobowego warto kontrolować swoje tętno podczas wykonywania ćwiczeń. Tłuszcz spala się najszybciej przy tętnie wynoszącym ok. 60-70% tętna maksymalnego. Jeżeli nie wiesz jak obliczyć tętno maksymalne, skorzystaj z poniższego wzoru:

Heart Rate max = 220- wiek

Przykład: osoba mająca 20 lat, która chce schudnąć powinna ćwiczyć z tętnem ok. 120-140 (HRmax= 220-20= 200, 60%-70%= 120-140).

By mierzyć swoje tętno podczas treningu niezbędny jest pulsometr. Na pierwszy rzut oka może się to wydać niepotrzebną inwestycją, lecz czy spalanie tłuszczu w 2x szybszym tempie nie jest tego warte? ;) Pulsometr możesz zamówić tutaj >> (zrób to teraz, a już za 24h będziesz mieć go w domu!). Wybierając pulsometr warto zaufać producentom, których wymienia się jednym tchem na forach (czyli firmom: Polar, Sigma, Garmin, Beurer, Suunto).

Jeśli trening będzie zbyt krótki, organizm nawet nie zacznie spalać tłuszczu
Nie tylko rodzaj treningu jest ważny, ale także czas jego trwania. Jeśli uważnie czytasz dzisiejszy artykuł pewnie pamiętasz, że przez pierwsze 20 minut organizm pozyskuje energię z glikogenu mięśniowego, a dopiero po 20 minutach zaczyna ją pozyskiwać z tłuszczu. Właśnie dlatego trening aerobowy powinien wynosić przynajmniej 40 minut.Pamiętaj – jeżeli chcesz schudnąć, postaw na długi trening cardio!

Pamiętaj, że aż 70% efektów odchudzania zależy od diety!

Trwałe zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej jest możliwe tylko poprzez prowadzenie zdrowego stylu życia, który łączy odpowiednią dietę z regularną aktywnością fizyczną. Prawidłowo skomponowana, indywidualna dieta dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych, zapewnia dobre samopoczucie i ładny wygląd. Jeżeli nie masz pewności, czy twoja dieta jest właściwie zbilansowana, możesz skorzystać z pomocy naszych dietetyków, którzy układają skuteczną Dietę Extra Smaczną według indywidualnych potrzeb organizmu (naszą dietę zamówisz tutaj >>). Możesz także ułożyć dietę samodzielnie, z pomocą naszej aplikacji dietetycznej :) Aplikację dietetyczną możesz wypróbować tutaj >>.

Komentarze

Share.

Comments are closed.