fbpx

Ćwiczenia odchudzające do wykonania W DOMU!

0

Ćwiczenia w domu to doskonały sposób na utratę kilogramów dla wszystkich, którym ciężko zacząć. Dziś prezentuje ćwiczenia odchudzające do wykonania w domu. Zapraszam!

Ćwiczenia w domu są dobrym sposobem na odchudzanie dla wszystkich, którzy nie mogą zabrać się do zwykłych treningów. Sama czasem nie mam ochoty wyjść na trening lub wstać na poranny jogging, zamiast tego włączam telewizor i przy dobrym filmie zabieram się za spalanie kalorii (i wcale nie potrzeba do tego domowej siłowni, wystarczy ciężar własnego ciała, lub jeden, dobry przyrząd). Zatem jeśli chcecie spalać tłuszcz bez wychodzenia z domu, lub od czasu do czasu lubicie zrobić sobie przerwę od zwykłych treningów, wypróbujcie ćwiczenia odchudzające do wykonania w domu (polecam też zerknąć na to, jakie ćwiczenia odchudzające są najskuteczniejsze) :)

Ćwiczenia podzieliłam na dwie kategorie: ćwiczenia z wykorzystaniem przyrządów treningowych, oraz ćwiczenia z ciężarem własnego ciała. Jeśli posiadacie któryś ze sprzętów, które opisuję poniżej to bardzo fajnie, ponieważ ćwicząc z przyrządami możecie szybciej osiągać planowane efekty. Jeśli nie macie żadnych przyrządów treningowych, nie przejmujcie się. Przykładając się do treningów z ciężarem własnego ciała również osiągniecie świetne rezultaty, a jeśli ćwiczenia Wam się spodobają możecie wybrać i zamówić przyrząd treningowy dla siebie.

Ćwiczenia odchudzające do wykonania w domu – z wykorzystaniem przyrządów treningowych:

#1 Bieżnia / rower treningowy
bieżniaOsobiście jestem fanem biegania na bieżni (lub jak kto woli, pedałowania na rowerze treningowym). Wiele osób uważa, że bieganie na bieżni to głupota, ponieważ równie dobrze można pobiegać na świeżym powietrzu (bez kupowania zbędnych sprzętów). Oczywiście, biegać na świeżym powietrzu też lubię. Lecz gdy pogoda jest niezbyt ciekawa, lub gdy mam ochotę obejrzeć dobry film wskakuję na bieżnie i łącze przyjemne z pożytecznym (dzięki temu dużo łatwiej zmotywować się do ćwiczeń).
Jeśli chodzi o spalanie tłuszczu, to bieganie jest jednym z najlepszych ćwiczeń odchudzających (45 minut spędzone na bieżni jest w stanie spalić ogromne ilości kalorii). Więcej o tym jak biegać, by spalić najwięcej tłuszczu napisałem w tym wpisie (a jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni, rzuć na nie okiem w sklepie sportowym >>).

#2 Skakanka
skakankaSkakanka to bardzo prosty, lecz i skuteczny przyrząd do ćwiczeń. Poza tym, że skacząc na niej spalisz sporo kalorii, to jeszcze przyjemnie spędzisz czas i przypomnisz sobie czasy dzieciństwa. Nie wierzysz, że w tak prosty sposób można tracić kilogramy? Poskacz na skakance pół godziny i sprawdź, czy się zmęczysz :)
Jeśli chodzi o spalanie kalorii, to skakanka spala je średnio dwa razy wolniej od bieżni (45 minut biegu średnim tempem spali około 600 kcal, natomiast sesja skakania na skakance spali około 300 kcal). Zaletą skakanki jest to, że jest dostępna dla każdego i możesz na niej skakać gdzie tylko chcesz. Jeśli nie masz skakanki, możesz ją sobie zrobić.

#3 Agrafka
agrafkaAgrafka to proste urządzenie treningowe, które rozwiązuje problem grubych ud. Agrafka doskonale wyszczupla i poprawia sylwetkę, rzeźbi zewnętrzne i wewnętrzne części ud, modeluje pośladki oraz wzmacnia mięśnie karku, pleców i klatki piersiowej.
Ćwiczenia z wykorzystaniem agrafki są proste i nie zabierają dużo czasu. Plan treningowy z jej użyciem opisałem w tym wpisie (jeśli chcesz zamówić agrafkę w sklepie sportowym, kliknij w ten link >>).

#4 Obciążniki na kostki i nadgarstki
obciążnikiObciążniki na kostki i nadgarstki to świetny sposób na szybsze odchudzanie podczas wykonywania zwykłych ćwiczeń, biegania, lub nawet prac domowych! Zakładając je na kostki i nadgarstki potrzebujemy więcej energii do wykonania każdej czynności, a co za tym idzie spalamy więcej kalorii.
Jeśli nie masz czasu na zwykły trening, takie obciążniki są dla Ciebie idealne. Załóż je podczas spaceru lub nawet zwykłego sprzątania, a będziesz spalać dwa razy więcej kalorii (kliknij w ten link, jeśli chcesz zamówić obciążniki w sklepie sportowym).

#5 Ławeczka do brzuszków
ławeczka do brzuszkówJeśli zależy Wam na wymodelowaniu brzucha, do zwykłych brzuszków warto dodać ćwiczenia na skośnej ławeczce. Można w ten sposób zwiększyć intensywność ćwiczeń, oraz lepiej dopiąć mięśnie, dzięki czemu efekty Waszych starań będą szybsze i bardziej wyraziste.
Na skośnej ławeczce można wykonać wiele ćwiczeń, między innymi spięcia brzucha, oraz wznosy i skręty nóg (doskonale angażujące boczne i dolne części brzucha). By sprawdzić ofertę ławeczek do brzuszków w sklepie sportowym kliknij w ten link >>.

Ćwiczenia odchudzające do wykonania w domu – z ciężarem własnego ciała:

#1 Tabata
tabataTabata to szybki, 4-minutowy zestaw ćwiczeń, do wykonania którego potrzebny Wam będzie tylko kawałek podłogi. Mimo tego, że wykonanie tabaty trwa zaledwie 4 minuty, to przyspiesza ona spalanie kalorii jeszcze przez pół godziny po skończeniu ćwiczeń (dzięki czemu jest jednym z lepszych ćwiczeń odchudzających).
Sekret tabaty tkwi w bardzo dużej intensywności. Składa się ona z 8 ćwiczeń. Każde ćwiczenie wykonujemy najszybciej jak potrafimy przez 20 sekund, po czym odpoczywamy 10 sekund i przechodzimy do kolejnego ćwiczenia. Pełen plan treningowy oraz inne potrzebne informacje znajdziecie w tym wpisie >>.

#2 Aerobiczna 6 Weidera
a6wAerobiczna 6 Weidera okryta jest złą sławą przez niekorzystny wpływ na kręgosłup. Jednak wykonując ćwiczenia poprawnie technicznie na kocu lub macie treningowej nie mamy się o co martwić.
Aerobiczna 6 Weidera to plan treningowy dla wszystkich, którzy pragną wymodelować swój brzuch. Trening należy wykonywać codziennie przez 42 dni, według specjalnej rozpiski (rozpiskę oraz opisy wszystkich sześciu ćwiczeń przedstawiłem w tym wpisie >>).

#3 Przysiady
przysiadyJeśli Waszym celem jest wymodelowanie ud i zaokrąglenie pośladków, przysiady spiszą się doskonale. Ćwiczenie to jest często niedoceniane, przynosi jednak znakomite rezultaty.
W tym wpisie opisałem 30-dniowe wyzwanie przysiadowe. Jeśli wykonacie je do końca możecie być pewni, że Wasza pupa będzie jędrniejsza i bardziej okrągła, niż dotychczas :)

 

#4 Zumba
zumbaZumba jest idealna dla osób, które nie mogą zmotywować się do regularnych treningów na siłowni, biegania lub ćwiczenia w domu. Gdy porwie Was muzyka nawet nie zauważycie, kiedy tłuszczyk z brzucha zacznie znikać!
By ćwiczyć zumbę wcale nie trzeba zapisywać się na zajęcia fitness. Na Youtube jest mnóstwo darmowych filmików instruktażowych. Wystarczy włączyć jeden z nich, naśladować ruchy instruktora i chudnąć tańcząc. Więcej o zumbie napisałem w tym wpisie >>.

#5 Pilates
pilatesPilates to dobry sposób na poprawę sylwetki szczególnie dla tych, którzy na co dzień nie mają zbyt dużej styczności z aktywnością fizyczną. Ćwiczenia te pomogą Wam wyszczuplić sylwetkę, oraz poprawić postawę i gibkość ciała.
By osiągać dobre efekty warto wykonywać trening 2-3 razy w tygodniu. Więcej o planie treningowym i poszczególnych ćwiczeniach napisałem w tym wpisie >>.

 

70% efektów odchudzania zależy od tego, co jemy

Ćwiczenia są ważne, jednak to czy schudniemy, czy nie zależy w dużej mierze od naszej diety. Jeśli chcecie, by Wasze odchudzanie przynosiło rezultaty, rzućcie okiem na ten wpis (opisałem w nim 3 podstawowe kroki, które należy wykonać, by odchudzanie przynosiło rezultaty).

Jeśli nie macie czasu lub ochoty do samodzielnego uczenia się dietetycznego jedzenia, możecie zamówić dietę odchudzającą u naszego dietetyka. Sprawdźcie, jakie to proste :)

Dowiedz się więcej o naszej diecie »

Mam nadzieję, że dzisiejszy wpis pomoże Wam w odchudzaniu. Nie zapomnijcie polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.