fbpx

Ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić brzuch!

0

Masz problem z tłuszczem na brzuchu? Czas wziąć się za siebie! Dziś przedstawiam ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić brzuch! :)

Wbrew powszechnej opinii, miliony zrobionych brzuszków wcale nie spowodują, że obwód Twojego pasa zmniejszy się. Brzuszki wzmocnią mięśnie brzucha, lecz nie spalą tłuszczu, który je pokrywa. By zgubić brzuch niezbędny jest intensywny trening całego ciała, lub trening biegowy. Jeśli wolisz biegać przeczytaj wpis, w którym opisuję jak biegać, by schudnąć (klik). Jeżeli wybierzesz ćwiczenia spalające tłuszcz, poniżej przedstawiam odpowiednie ćwiczenia dla Ciebie.

Ćwiczenia które chcę Ci pokazać nie zajmą Ci dużo czasu (trening potrwa zaledwie 4 minuty). Będą one jednak tak intensywne, że każda sesja wyciśnie z Ciebie siódme poty :) Zatem do dzieła!

Ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić brzuch

 Kilka wskazówek na start:

  • By ćwiczenia przyniosły odpowiednie rezultaty, bardzo ważny jest czas. Koniecznie ćwicz ze stoperem i pilnuj czasu co do sekundy!
  • Ćwiczymy według schematu tabaty, to znaczy: Każde z ćwiczeń wykonuj przez 20 sekund (najszybciej jak potrafisz, pamiętaj jednak o zachowaniu odpowiedniej techniki). Po 20 sekundach ćwiczenia odpocznij przez 10 sekund, po czym rozpocznij kolejne ćwiczenie.

Podsumowując: 20 sekund (ćwiczenie #1) -> 10 sekund (odpoczynek) -> 20 sekund (ćwiczenie #2) -> 10 sekund (odpoczynek) -> …

  • Trening zawiera 8 ćwiczeń (które opisuję poniżej). Każde z nich wykonuj przez 20 sekund najszybciej jak potrafisz, lecz pamiętaj, by nie zaniedbywać techniki.
  • Przed treningiem wykonaj krótką rozgrzewkę. Dzięki niej szybciej zobaczysz efekty, oraz zmniejszysz zakwasy (które na początku i tak będą bolesne). Jeśli nie lubisz zakwasów, sprawdź jak ich unikać (klik).

Przykładowa rozgrzewka: Zacznij od 2 minut skakania na skakance, lub biegu w miejscu. Następnie wykonaj obszerne krążenia i wymachy rąk, nóg, tułowia oraz szyi.

Ćwiczenia:

#1 kopnięcia – stań w rozkroku. Zrób krok do przodu prawą nogą, następnie wykonaj wymach lewej nogi jak najwyżej przed siebie.  Po kopnięciu w powietrze postaw lewą nogę z powrotem z tyłu i wykonaj krok do tyłu prawą nogą. Wykonuj kopnięcia naprzemiennie lewą i prawą nogą, najszybciej i najwyżej jak potrafisz.

#2 pompki – jeśli nie jesteś w stanie wykonać zwykłych pompek, zamiast na stopach, oprzyj ciężar ciała na kolanach (dalej utrzymując ciało w linii prostej).

#3 pajacyki – stań prosto,złącz stopy. Podskocz, będąc w powietrzu unieś ręce w górę klaszcząc nad głową, jednocześnie rozszerz nogi, by po wylądowaniu stanąć w dość szerokim rozkroku. Następnie wyskocz ponownie, w powietrzu złącz nogi i opuść ręce.

#4 przysiady – palce u stóp skieruj na zewnątrz. Pamiętaj by nie odrywać pięt od podłogi, oraz by podczas przysiadu kolana nie wyszły za linię palców.

#5 bieg bokserski – wykonuj bieg w miejscu najszybciej jak potrafisz, dodatkowo wykonując uderzenia pięściami przed siebie w powietrze. Gdy lewa noga jest w powietrzu uderzaj prawą ręką, gdy prawa noga jest w powietrzu, uderzaj ręką lewą.

#6 spięcia brzucha – połóż się na plecach, unieś nogi zgięte w kolanach pod kątem prostym oraz spleć ręce na karku. Wykonaj spięcie mięśni brzucha unosząc klatkę piersiową, aż do momentu maksymalnego spięcia mięśni, następnie wróć do pozycji początkowej. Pamiętaj, by nie ciągnąć szyi rękoma, oraz by nie unosić całych pleców, lecz samą klatkę.

#7 wyskoki – zacznij od pozycji jak do pompek. Przeskocz obiema nogami do przodu, w okolicę dłoni, wyprostuj się i wyskocz najwyżej jak potrafisz. Wyląduj na miękkich nogach, połóż dłonie na ziemi i odskocz nogami do tyłu, by znów być w pozycji jak do pompek.

#8 wykroki – by zrobić wykrok zrób bardzo duży krok. Kolano wysunięte do przodu ugnij pod kątem 90 stopni (kolano nie powinno wyjść poza minię palców u stopy). Nogę z tyłu również ugnij w kolanie pod takim kątem, by kolano było kilka centymetrów nad ziemią. Powróć do pozycji początkowej, wykonuj wykroki naprzemiennie na lewą i prawą nogę.

Jeśli Twoim celem jest utrata kilogramów, oprócz ćwiczeń z pewnością przyda Ci się także odpowiednia dieta (zależy od niej aż 70% efektów). By w prosty sposób ułożyć odchudzającą dietę, warto skorzystać z Dziennika kalorii.

 

Jeśli dzisiejszy wpis przypadł Ci do gustu zostaw „lajka” i uzupełnij go znajomym. Polub mnie także na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.