fbpx

Ćwiczenia na grube ramiona!

0

Grube i obwisłe ramiona to problem wielu kobiet. Jeśli Ty również się z nim zmagasz, wypróbuj ćwiczenia na grube ramiona, które prezentuję poniżej. To całkiem proste!

Ramiona są najczęściej odsłanianą częścią kobiecego ciała i każda kobieta chciałaby mieć je piękne i jędrne. Niestety jest to także obszar, w którym szczególnie chętnie gromadzi się tkanka tłuszczowa. Wiele kobiet boryka się z „motylkami na ramionach” i ani odchudzanie, ani ćwiczenia nie rozwiązują tego problemu. By poprawić wygląd ramion, lub nie dopuścić do tego, by stały się obwisłe należy zatem działać dwutorowo.

Po pierwsze: Pozbądź się tłuszczu!

Ćwiczenia wymodelują Twoje ramiona, lecz jeśli pokrywa je warstwa tłuszczu możesz nawet nie dostrzec efektów. Dlatego rozpoczynając wykonywanie ćwiczeń na grube ramiona należy jednocześnie zadbać o to, by spalić warstwę tłuszczu, która je pokrywa (najlepsze efekty osiągniesz pozbywając się tłuszczu i modelując ramiona jednocześnie. Wykonując same ćwiczenia zniechęci Cię brak widocznych efektów, natomiast jedynie spalając tłuszcz osiągniesz efekt obwisłej skóry).

Najlepszym sposobem na pozbycie się tłuszczu jest wprowadzenie zbilansowanej diety z deficytem kalorycznym (od diety zależy aż 70% efektów odchudzania). Na szczęście w dzisiejszych czasach dieta nie jest już tak problematyczna jak kiedyś. Nawet jeśli nie masz zbyt dużego pojęcia o dietetyce, możesz łatwo ją utrzymać dzięki aplikacjom dietetycznym. Oto (moim zdaniem) najlepsze z nich:

  • Dziennik kalorii: Jest do doskonała aplikacja dla wszystkich, którzy nie lubią sztywno ułożonej diety, posiłek po posiłku. Dzięki dziennikowi możecie jeść co chcecie wprowadzając wszystko do aplikacji, a ona na bieżąco pokaże Wam ile jeszcze możecie dziś zjeść. Więcej o dzienniku kalorii napisałem w tym wpisie.
  • Diet Map: Jest to aplikacja dla tych, którzy lubią mieć ułożony dietetyczny plan żywienia na każdy dzień. Po udzieleniu odpowiedzi na pytania aplikacja dopasuje Wam jedną z diet ułożonych przez dietetyków. Każdego dnia otrzymacie gotowy jadłospis do którego możecie wprowadzać swoje korekty, a inne posiłki zostaną automatycznie dopasowane. Dodatkowym atutem aplikacji jest to, że korzystając z niej otrzymujecie darmowy dostęp do czatu z dietetykiem, który odpowie na wszystkie Wasze pytania. Więcej o aplikacji napisałem w tym wpisie.

Po drugie: wymodeluj ramiona

Niestety, sama utrata tłuszczu nie sprawi, że Wasze ramiona staną się piękne i jędrne. Jeśli zaniedbacie mięśnie ramion (np przez strach przed umięśnionymi ramionami) będą one mniejsze, lecz przez obwisłą skórę wcale nie będą prezentowały się lepiej. Bez obaw, ćwiczenia z małymi ciężarami nie sprawią, że Wasze ramiona będą umięśnione. Staną się one zgrabniejsze, lepiej wymodelowane i bardziej kobiece.

Do ćwiczeń potrzebne Wam będą hantle. Jeśli dopiero zaczynacie ćwiczenia, mogą być takie o wadze 1 kg (z czasem jednak warto zwiększyć ciężar). Jeśli nie macie hantli, możecie wykorzystać np butelki z wodą.

Ćwiczenia na grube ramiona:

Ćwiczenie #1 – uginanie ramion:

1

 

Usiądź na krześle, wyprostuj się i trzymając w dłoniach hantle rozłóż wyprostowane ręce. Uginając ramiona w łokciach przyciągnij hantle maksymalnie do barków, po czym z powrotem wyprostuj ramiona. Wykonaj 10-15 powtórzeń.

 

Ćwiczenie #2 – skręty tułowia:

2

 

Usiądź na krześle, wyprostuj się, stopy połóż twardo na ziemi. Trzymając w dłoniach hantle unieś wyprostowane ramiona przed siebie (hantle na wysokości barków). Napnij brzuch, zablokuj biodra i wykonaj skręt w lewo, wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj skręt w prawo. Wykonaj 10-15 takich powtórzeń.

 

Ćwiczenie #3 – skłony w przód:

3

 

Usiądź na krześle, wyprostuj się, rozchyl nogi, stopy połóż twardo na ziemi. Trzymając w dłoniach hantle wyciągnij wyprostowane ramiona przed siebie. Napnij brzuch i wykonaj skłon do przodu, dotknij hantlami podłogi. Następnie wyprostuj się i unieś hantle nad głowę. Wykonaj 10-15 powtórzeń.

 

Ćwiczenie #4 – pompki francuskie:

4

 

Usiądź na krześle, chwyć je rękoma i zsuń się z niego (ciężar ciała utrzymuj na rękach i piętach, nogi utrzymuj wyprostowane). Uginając ramiona w łokciach opuść pośladki najniżej jak potrafisz (nie dotykaj podłogi), po czym wyprostuj ramiona. Wykonaj 10-15 powtórzeń.

 

Ćwiczenie #5 – pompki na krześle:

5

 

Oprzyj dłonie o oparcie krzesła, nogi ustaw około 60 cm za nim. Wyprostuj ciało i uginając ramiona w łokciach wykonaj pompkę (zatrzymaj ruch, gdy Twoje piersi będą 2 cm od oparcia krzesła). W takiej pozycji wytrzymaj około 3 sekundy, po czym wyprostuj ramiona. Wykonaj 10-15 powtórzeń.

 

Łącząc ćwiczenia na grube ramiona z odpowiednią dietą z pewnością pozbędziecie się problemu „motylków” i obwisłej skóry. Jeśli ćwiczenia przypadły Wam do gustu udostępnijcie wpis i pokażcie go znajomym. Nie zapomnijcie też polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów!

Zdjęcia pochodzą z serwisu www.fitwithme.com.

Komentarze

Share.

Comments are closed.