Ćwicząc w ten sposób spalisz tłuszcz NAJSZYBCIEJ!

0

Jak spalić tłuszcz najszybciej? Odpowiedź na to pytanie z pewnością rozwiąże problemy wielu osób. Zaskoczeniem może być to, że by spalać tłuszcz wcale nie musisz ćwiczyć przez długi czas… Czasem wystarczy zaledwie 5 minut co 2-3 dni!

Sekretem szybkiego spalania tłuszczu są interwały. Interwały to nic innego jak ćwiczenia o różnej intensywności, wykonywane na zmianę. Bardzo często ćwiczenia interwałowe wykonywane są przez biegaczy: szybki bieg jest wtedy przeplatamy z truchtem lub marszem. Przykładowy plan treningu to: 15 sekund szybkiego biegu45 sekund truchtu, a wszystko to w 8 powtórzeniach (tak zwanych interwałach). Oczywiście to tylko jedna z opcji. Na naszej stronie znajdziecie wiele propozycji treningów interwałowych, dzięki którym szybko pozbędziesz się tłuszczu (są to między innymi: jogging w 5 minut >>, 7-minutowy trening >>, tabata >>, 5-minutowy trening ujędrniający piersi i pośladki >>, trening w 25 minut >>).

Warto zastanowić się, dlaczego interwały tak dobrze spalają tankę tłuszczową. A może to tylko mit treningowy, których tak wiele krąży pośród osób chcących pozbyć się tłuszczu? Oto 10 powodów, przez które trening interwałowy spala tłuszcz najszybciej. Gdy już je poznasz, interwały zagoszczą u Ciebie na stałe :)

Dlaczego interwały spalają tłuszcz najszybciej?

      1. Interwały to trening angażujący aż 80% mięśni – a im więcej procent zaangażowanych mięśni ciała, tym lepiej dla naszej sylwetki. Wykonując ćwiczenia angażujące całe nasze ciało zużywamy więcej energii, spalamy więcej kalorii i tracimy więcej tłuszczu.
      2. Dzięki interwałom chudniemy nie tylko podczas samych ćwiczeń, ale także wiele godzin później, po wykonanych ćwiczeniach – nawet gdy nic nie robimy. Spowodowane jest to tym, że nasz organizm po tego typu treningu potrzebuje przez tlenu jeszcze przez długi czas (a w rezultacie tlen pobierany jest z tkanki tłuszczowej).
      3. Na trening interwałowy nie musimy przeznaczać dużej ilości czasu. Wystarczy 3 razy w tygodniu po 5 minut (maksymalnie do 40 minut), aby zobaczyć szybkie efekty. Spowodowane jest to tym, że ciało „pracuje” nawet po skończonym wysiłku. Jest to więc idealny trening dla osób zapracowanych czy narzekających na małą ilość wolnego czasu. Rezultaty przynoszą już nawet 4 minuty treningu interwałowego dziennie!
      4. Masz problem z tłuszczem nagromadzonym w okolicach bioder, brzucha czy ud? Interwały będą dla Ciebie idealne, ponieważ są jednymi z ćwiczeń najlepiej wpływających na utratę tkanki tłuszczowej właśnie z tych problematycznych części ciała.
      5. Interwały nie wpływają na zmniejszenie tkanki mięśniowej w przeciwieństwie do niektórych rodzajów aktywności fizycznej. Jeśli więc rzeźba mięśni jest dla Ciebie ważna, ćwicz interwałowo bez żadnych obaw.
      6. Na około 1,5 godziny przed treningiem interwałowym zjedz posiłek – koniecznie białkowy. Jest to dobra wiadomość dla osób, które nie lubią ćwiczyć na czczo – jedzenie przed ćwiczeniami interwałowymi nie tylko jest wskazane, ale wręcz konieczne!
      7. Ćwicząc interwałowo zmniejszasz ryzyko zachorowania na cukrzycę! Trening interwałowy obniża tętno w czasie spoczynku (mimo że w czasie treningu interwałowego jest ono wysokie), a także zmniejsza ryzyko rozmaitych chorób układu krążenia.
      8. Interwały to urozmaicony trening, który szybko Ci się nie znudzi. Nie jest to jednostajny bieg czy inny jednostajny trening, lecz ćwiczenia o różnym stopniu intensywności.
      9. Ćwiczenia interwałowe możesz stosować w przypadku rozmaitych dyscyplin – biegania, pływania, jazdy na rowerze, przysiadów, skakania na skakance czy w przypadku nart biegowych. Dzięki temu za każdym razem nasz trening może wyglądać inaczej.
      10. Ostatnia i zarazem najważniejsza zaleta interwałów: jest to najszybszy sposób na pozbycie się tkanki tłuszczowej, szybszy niż wykonywanie popularnego treningu cardio. Dlatego jeżeli zamierzasz zrzucić zbędne kilogramy – postaw na ćwiczenia interwałowe.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego trening interwałowy nie zastąpił jeszcze zwykłych, monotonnych treningów, które mają spalać nasz tłuszcz. Odpowiedź jest prosta – trening interwałowy jest tak skuteczny, ponieważ jest naprawdę intensywny, ciężki i wymagający Wiele osób chce ćwiczyć lecz w taki sposób, by się za bardzo nie zmęczyć (przez co nie widzą zbyt dużych rezultatów). Jeśli chcesz pozbyć się tłuszczu w szybki i skuteczny sposób wybierz trening interwałowy dla siebie (przykłady treningów interwałowych znajdziesz na początku tego artykułu) i zacznij ćwiczyć już dziś! :)

Nie zapomnij także polubić naszej strony na facebooku (by nie przegapić kolejnych wpisów), oraz udostępnić dzisiejszego artykułu swoim znajomym! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.