Co jeść żeby schudnąć? [poradnik zdrowego odchudzania]

0

Co jeść żeby schudnąć? To jedno z najczęstszych pytań, jakie dostajemy od Was na facebooku. Odpowiadając na nie któryś raz z kolei postanowiłam stworzyć praktyczny poradnik dietetycznego żywienia i zawrzeć w nim wszystkie ważne kwestie. I oto jest… :) Czytajcie i udostępniajcie znajomym (im też się przyda)!

Zasada #1 – Jedz pięć posiłków dziennie
Pierwszy posiłek zjedz do godziny po przebudzeniu. Powinien on być sycący i zawierać duże ilości węglowodanów złożonych (znajdziesz je w pełnoziarnistym pieczywie, płatkach owsianych, kaszach, ryżu itd.). Kolejne posiłki jedz w odstępach 2-3 godzinnych w taki sposób, by ostatni posiłek zjeść około 2 godziny przed snem. Ostatni posiłek powinien być lekki i pozbawiony węglowodanów złożonych – skomponuj go z produktów bogatych w białka i tłuszcze. Oto przykład odpowiedniego śniadania i kolacji:

(do układania diety oraz komponowania dietetycznych posiłków użyj naszej aplikacji >>

Zasada #2 – Owoce jedz tylko do godziny 15
Owoce są cennym źródłem witamin i mikroelementów. Niestety zawierają też dużo węglowodanów prostych (czyli cukrów), których jedzenie w dużej ilości – szczególnie w godzinach popołudniowych – nie sprzyja odchudzaniu. Po godzinie 15 ogranicz jedzenie owoców, a unikniesz niepotrzebnych problemów :) Nie zapomnij też polubić nas na facebooku ;) ⬇ ⬇ ⬇

Zasada #3 – Pij dużo wody, zrezygnuj ze słodzonych soków i napojów
Soki i napoje to ukryte kalorie, których spożycia często nawet nie zauważamy (za to nasza sylwetka odczuwa to bardzo mocno). Postaraj się nie pić napojów i ograniczyć spożycie soków. W ich miejsce pij wodę – minimum 2 litry dziennie (a podczas wykonywania ćwiczeń jeszcze więcej).

Zasada #4 – Nie rób głodówek, wylicz swoje dzienne zapotrzebowanie i odejmij ~300 kcal
Głodówki nie przynoszą nic dobrego – wyniszczają organizm i spowalniają metabolizm. Nawet jeśli uda Ci się zrzucić w ten sposób kilka kilogramów – szybko dopadnie Cię efekt jojo i przytyjesz jeszcze więcej, niż schudłaś podczas głodówki.

Jeśli chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów – musisz działać powoli (tracić około 0,5-1 kg tygodniowo). W tym celu wylicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne, odejmij od niego około 300 kcal i każdego dnia zjadaj właśnie taką ilość kalorii. Do ułożenia swojej diety polecam tę aplikację >>. Możesz też zamówić gotową dietę odchudzającą, którą ułoży dla Ciebie nasz dietetyk (tutaj).

Zasada #5 – Nie jedz na mieście, raz w tygodniu zrób „cheat meal”
Zastanawiasz się co jeść żeby schudnąć? Z pewnością musisz zrezygnować z jedzenia na mieście. Posiłki w barach i restauracjach zawierają zwykle dużo soli i tłuszczu, nigdy nie maż też pewności, co tak naprawdę zawierają. Zamiast tego gotuj swoje, dietetyczne dania. Możesz skorzystać z naszych przepisów na dania FIT >>

Raz w tygodniu możesz zrobić sobie „cheat meal”, czyli oszukany posiłek w którym pozwolisz sobie na to, czego najbardziej brakuje Ci podczas diety. Dzięki temu zyskasz komfort psychiczny i dużo łatwiej wytrwasz w dietetycznych postanowieniach :)

Nie zapomnij udostępnić artykułu znajomym, by powiedzieć im co jeść żeby schudnąć :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.