fbpx

Co jeść by schudnąć?

0

Największy wpływ na wygląd Twojej sylwetki ma to, co jesz. Warto więc wiedzieć, co najlepiej jeść, by nie mieć problemów z nadwagą. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się co jeść by schudnąć!

Jeśli chcesz wiedzieć co jeść by schudnąć, zwracaj uwagę na indeks glikemiczny produktów węglowodanowych, które spożywasz.

Jedzenie produktów o wysokim indeksie glikemicznym sprzyja otyłości. Natomiast ograniczenie się do spożywania głównie węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym nie tylko powoduje utratę zbędnych kilogramów, ale także zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób cywilizacyjnych!

Co jeść by schudnąć – niski indeks glikemiczny:

Produkty, których indeks glikemiczny jest niższy niż 50 uznawane są za produkty o niskim indeksie glikemicznym i właśnie te produkty należy wybierać, by nie mieć problemów z odchudzaniem.

Przykładem produktów o niskim indeksie glikemicznym są między innymi zielone warzywa, surowa marchewka, pomidory, cukinia, czosnek, morele, makaron al-dente oraz pieczywo pełnoziarniste.

Produkty te spowalniają wchłanianie glukozy, dzięki czemu są trawione przez dłuższy czas.

Co jeść by schudnąć – wysoki indeks glikemiczny:

Za produkty o wysokim indeksie glikemicznym uznawane są te, których indeks glikemiczny jest większy niż 70. Są one szybko trawione i wchłaniane przez organizm. Dochodzi do szybkiego wydzielania insuliny, a następnie nagłego spadku glukozy we krwi, przez co bardzo szybko odczuwasz uczucie łaknienia.

Produktami o wysokim indeksie glikemicznym są na przykład ziemniaki pieczone, frytki, chipsy, piwo, białe pieczywo, marchewka gotowana, czy popcorn.

Co jeść by schudnąć – średni indeks glikemiczny:

Średni indeks glikemiczny mieści się w przedziale od 50 do 70. Są to produkty których nie musisz eliminować ze swojego jadłospisu, lecz lepiej nie jeść ich zbyt często.

Pamiętaj, by nie jeść produktów o średnim indeksie glikemicznym bez dodatków. Białko i zdrowe tłuszcze spowalniają trawienie, tak więc jeśli zjesz ziemniaki z piersią z indyka i surówką warzywną, indeks glikemiczny posiłku będzie zaniżony (a o to chodzi!).

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.