fbpx

Chcę schudnąć: od czego powinnam zacząć?

0

Od lat marzysz o szczupłej sylwetce, stosowałaś już mnóstwo diet odchudzających, ale nadal nie masz upragnionych efektów? Koniecznie przeczytaj nasz dzisiejszy artykuł. Poniżej przedstawiamy kilka bardzo ważnych wskazówek, dzięki którym szybciej zrzucisz zbędne kilogramy. Na zawsze.

Chcesz przejść na dietę, ale nie wiesz co powinnaś zrobić?
Jeżeli przechodzisz na dietę, w pierwszym etapie powinnaś określić swój realny cel odchudzania, czyli ile i w jakim czasie chcesz schudnąć. Najlepsza jest powolna redukcja masy ciała, ponieważ unikasz efektu jo-jo, a rezultaty odchudzania pozostają na dłużej. Dlatego też zaleca się zmniejszenie masy ciała o ok. 0,5-1 kg na tydzień. Unikaj zbyt częstego ważenia się. Oczywiście każdy z nas chce wiedzieć jakie efekty przynosi dieta już po kilku dniach. Jednak może okazać się, że schudniesz mniej niż oczekujesz po pierwszym tygodniu, a to z pewnością nie będzie motywujące. W związku z tym, pomiary wykonuj średnio co 2 tygodnie. Nie zapomnij również o pozytywnym nastawieniu, które jest bardzo ważnym elementem każdej kuracji odchudzającej. Przyjmij zasadę małych kroków. Doceniaj każdy zgubiony kilogram. Nie przerywaj diety jeżeli zjesz np. batona, po prostu postaraj się aby następnego dnia jeść zgodnie z zaplanowanym jadłospisem.

Jaka dieta będzie dla ciebie najlepsza?
Najlepsze efekty daje prawidłowo zbilansowana dieta w oparciu o racjonalne żywienie. Możesz skorzystać z pomocy naszych dietetyków, którzy ułożą dla Ciebie skuteczną dietę odchudzającą zgodnie z indywidualnymi preferencjami, dzięki czemu twoje odchudzanie będzie łatwiejsze (dietę odchudzającą zamówisz tutaj >> już od 79,99 zł). Możesz także ułożyć dietę samodzielnie korzystając z kompendium wiedzy Jak ułożyć skuteczną dietę >>, lub wspomóc się aplikacją Dziennika kalorii, który powie Ci co i kiedy powinnaś jeść :) (Dziennik kalorii możesz założyć tutaj >>).

Pamiętaj, że odchudzanie to nie tylko sama dieta, ale także zmiana całego stylu życia, w tym wprowadzenie właściwych nawyków żywieniowych. Jednym z nich jest spożywanie 5 regularnych posiłków w małej objętości każdego dnia. Prawidłowo zbilansowany jadłospis powinien uwzględniać śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Uregulowanie posiłków jest podstawą każdej diety, ponieważ umożliwia stałą kontrolę organizmu oraz zapobiega przyjmowaniu dodatkowych kalorii np. w postaci przypadkowych przekąsek. Postępując zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia zauważysz, że dieta może być smaczna, a odchudzanie nie musi być trudne i męczące. Poniżej w tabeli przedstawiamy przykładowe posiłki dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy.

śniadanie pudding chia z kiwi i ziarnami słonecznika
II śniadanie kanapka z chleba pełnoziarnistego z pastą twarogowo- warzywną
obiad bitki wołowe z komosą ryżową i surówką
podwieczorek koktajl malinowy
kolacja sałatka warzywna z jajkiem i chleb żytni



Co z aktywnością fizyczna?
Odchudzanie to tak naprawdę połączenie diety i aktywności fizycznej. Regularne ćwiczenia umożliwiają szybszą redukcję tkanki tłuszczowej, przyśpieszają przemianę materii oraz korzystanie wpływają na samopoczucie i wygląd. Wybierz taki rodzaj aktywności fizycznej, który będzie dla ciebie przyjemnością. Może to być szybki marsz, nordic walking, jazda na rowerze lub rolkach, pływanie, aerobic w wodzie, zumba, taniec, ale także gry zespołowe, takie jak siatkówka lub koszykówka. Staraj się zapisywać co i kiedy ćwiczyłaś oraz ile spaliłaś kalorii. Z pewnością będzie to dodatkowa motywacja do dalszego odchudzania.

Udostępnij ten artykuł znajomym i  zacznij od dziś!
Najtrudniej jest zrobić pierwszy krok. Jeśli nie zaczniesz wprowadzać zmian teraz, nie zrobisz tego nigdy (a przynajmniej nie w najbliższym czasie). Jeśli faktycznie chcesz odmienić wygląd swojej sylwetki nie czekaj, udostępnij artykuł swoim znajomym i zacznij działać. Udostępniając artykuł dasz motywację do działania swoim znajomym, ale również sobie (gdy publicznie oświadczysz, że zaczynasz, trudniej będzie Ci później zrezygnować). :)

Nie zapomnij także polubić naszego profilu na facebooku, na którym udostępniamy wszystkie nowe wpisy :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.