Brak witaminy D – problemy z odchudzaniem?

0

Są takie osoby, które mimo ćwiczeń i diety wciąż mają problemy z utratą kilogramów. Przyczyną problemów z odchudzaniem może być brak witaminy D. Chcesz dowiedzieć się co zrobić, by uniknąć tego problemu? Koniecznie przeczytaj ten wpis.

Okazuje się, że prawie 90% Polaków cierpi na niedobór witaminy D (szczególnie w okresie jesienno-zimowym). Niedobór witaminy D może być przyczyną wielu problemów, dziś jednak skupie się na odchudzaniu. Na samym początku warto zastanowić się, dlaczego brak witaminy D ma wpływ na odchudzanie?

Brak witaminy D, a odchudzanie:

Witamina D pełni bardzo ważną rolę w metabolizmie hormonów. Gdy jej zabraknie, równowaga hormonalna jest zaburzona, co prowadzi między innymi do problemów ze zrzucaniem kilogramów. Tak więc jeśli mimo starań (w postaci aktywności fizycznej i ograniczenia spożywanych kalorii) wciąż nie możesz schudnąć, sprawdź poziom witaminy D i hormonów tarczycy.

Objawy niedoboru witaminy D:

Niestety, objawy niedoboru witaminy D nie rzucają się w oczy i ciężko je rozpoznać. Należą do nich:

  • ogólne zmęczenie organizmu
  • problemy z odchudzaniem
  • bóle różnych części ciała
  • skłonność do infekcji

Takie objawy mogą być spowodowane wieloma innymi czynnikami, dlatego raz w roku (najlepiej w okresie jesienno-zimowym) warto sprawdzić poziom witaminy D (wystarczy proste badanie krwi).

Przyczyny niedoboru witaminy D:

Brak witaminy D może być spowodowany różnymi czynnikami, a większości z nich możemy unikać. Warto zatem zwrócić na nie uwagę.

  • sztuczne słodziki (zawarte między innymi w napojach „light”)
  • wahania hormonalne (np. podczas ciąży)
  • stres
  • metale ciężkie (obecne w wodzie, glebie itd.)
  • niektóre farmaceutyki

Jak uzupełniać niedobór witaminy D:

Na szczęście brak witaminy D można w prosty sposób uzupełnić. Znajdziesz ją w wielu produktach spożywczych, w postaci kapsułek, a nawet w słońcu!

  • Wybieraj produkty bogate w witaminę D

Istnieje wiele produktów bogatych w witaminę D. Należą do nich między innymi tłuste ryby (takie jak łosoś, makrela, tuńczyk, czy śledzie), jaja oraz grzyby.

  • Zażywaj kąpieli słonecznych

Promienie słoneczne wytwarzają w naszym ciele witaminę D (to dlatego w okresie jesienno-zimowym jesteśmy dużo bardziej narażeni na jej niedobór). Już 10 minut spędzonych na słońcu wystarczy, by zapewnić sobie dzienną dawkę witaminy D!

Kupując witaminę D w kapsułkach zwróć uwagę na to, by była to witamina D3, ponieważ to właśnie ten typ witaminy D jest wytwarzany w skórze po zetknięciu ze słońcem.

Witamina D3 w kapsułkach jest bardzo dobrym sposobem na uzupełnienie niedoborów witaminy D. Wystarczy 1 kapsułka dziennie, by zapewnić sobie odpowiednią, dzienną dawkę.

 

 

Wiesz już, dlaczego warto dbać o odpowiedni poziom witaminy D w organizmie. Jeśli powyższy wpis spodobał Ci się zostaw „lajka” i udostępnij go znajomym. Nie zapomnij także polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.