Błonnik a odchudzanie

0

Zdrowotne właściwości błonnika znane są większości ludzi interesujących się zdrowym odżywianiem. Czy jednak wiesz, jaki wpływ ma błonnik na odchudzanie?

Błonnik pokarmowy to substancja, która nie jest trawiona przez organizm człowieka. Z tego powodu przez długi czas błonnik uznawany był za zbędny i nieistotny element odżywiania. Od pewnego czasu poznajemy coraz więcej zdrowotnych właściwości, jakie niesie za sobą jedzenie błonnika (takich jak regulacja poziomu cukru we krwi, naturalne oczyszczanie organizmu, czy wspomaganie trawienia), a w ostatnim czasie można usłyszeć coraz więcej informacji o tym, że błonnik wspomaga odchudzanie. Jak myślisz, czy to prawda?

Błonnik a odchudzanie

Okazuje się, że ilość zjedzonego błonnika odgrywa ważną rolę w procesie odchudzania. Jeśli chcesz zachować smukłą, seksowną figurę, pamiętaj by każdego dnia dostarczać organizmowi odpowiednią ilość błonnika!

Błonnik dzielimy na dwa rodzaje: rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Błonnik rozpuszczalny znajdziesz w warzywach i owocach, natomiast błonnik nierozpuszczalny w produktach pełnoziarnistych i otrębach.

Błonnik rozpuszczalny:

Błonnik rozpuszczalny pęcznieje w żołądku, rozciąga jego ścianki i daje uczucie sytości. Dzięki temu, że nie zawiera kalorii, daje uczucie sytości i sprawia, że pokarm dłużej znajduje się w żołądku, jest bardzo przydatny podczas odchudzania.

Dodatkowo po rozpuszczeniu w wodzie błonnik tworzy z nią delikatny żel, który pokrywa ścianki układu pokarmowego i opóźnia wchłanianie węglowodanów. Pozwala to kontrolować stężenie cukru we krwi, dzięki czemu możesz uchronić się przed dodatkowymi fałdkami tłuszczu.

Błonnik nierozpuszczalny:

Błonnik nierozpuszczalny działa jak wypełniacz. Wchłania wodę, a dzięki temu, że się w niej nie rozpuszcza skutecznie oczyszcza układ pokarmowy z wszelkich resztek pożywienia zalegających w nim. Dodatkowo dzięki błonnikowi nierozpuszczalnemu pozbędziesz się wzdęć i zaparć, które są częstą dolegliwością podczas odchudzania.

Gdzie szukać błonnika pokarmowego?

Możesz dostarczać błonnik do swojego organizmu w postaci specjalnych mieszanek, lub starać się jeść dużo produktów bogatych w błonnik (błonnik rozpuszczalny znajdziesz w warzywach i owocach, natomiast błonnik nierozpuszczalny w produktach pełnoziarnistych i otrębach). By osiągnąć optymalne rezultaty pamiętaj, by każdego dnia dostarczać odpowiednią ilość błonnika (nie za dużo, ani nie za mało).

Baner

Jaką ilość błonnika zjadać, by wspomagał odchudzanie?

Połączenie błonnika pokarmowego z niskokaloryczną dietą daje niesamowite rezultaty w odchudzaniu. By osiągnąć najlepsze efekty, staraj się jeść 30 g błonnika dziennie (większa ilość zaburzy przyswajanie witamin i mikroskładników).

Jeśli Twoja wcześniejsza dieta nie zawierała dużej ilości błonnika, zwiększaj jego ilość stopniowo (dojście do optymalnych 30 g dziennie powinno zająć Ci 2-3 tygodnie).

 

Wiesz już w jaki sposób błonnik wpływa na odchudzanie. Jeśli powyższy wpis podobał Ci się, kliknij „Lubię to” i udostępnij go na swojej tablicy.

Polub mnie także na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów!

Komentarze

Share.

Comments are closed.