fbpx

Jak schudnąć biegając zaledwie 5 minut dziennie?

0

5 minut zamiast godzinnego joggingu? Brzmi niewiarygodnie. Okazuje się jednak, że w ciągu 5 minut możesz spalić tyle kalorii, co w ciągu godzinnego biegu. Chcesz dowiedzieć się jak? Chętnie Ci pokażę :)

Osobiście nie lubię biegać. By bieganie przynosiło rezultaty powinno się biegać przynajmniej 40 minut. Ja w ciągu dnia mam wiele innych zajęć, a poza tym jestem zbyt leniwy. Na szczęście udało mi się znaleźć inny, równie dobry (a moim zdaniem nawet lepszy) sposób na bieganie.

Dlaczego warto biegać?

Bieganie to najlepszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów i zadbanie o swoją sylwetkę. Jeśli biegasz regularnie, nie musisz się bać, że urośnie Ci brzuszek. Dodatkowo jest to doskonały sposób na wyrobienie i utrzymanie dobrej kondycji, oraz zdrowia.

Jak wykonać godzinny jogging w 5 minut?

Jak zawrzeć godzinny jogging w 5 minutach? Cała tajemnica tkwi w interwałach, czyli (w skrócie) naprzemiennym bieganiu truchtem i sprintem. Bieg interwałowy jest tak intensywny, że po 5-minutowej sesji Twój organizm będzie spalał kalorie jeszcze przez pół godziny, w sumie spalając ich tyle, co po godzinnym joggingu (a nawet więcej!). Nie wierzysz? Spróbuj, a poczujesz jego moc na własnej skórze :)

Podczas mojego treningu interwałowego wykonuje 5 „serii” biegu. Zaczynam od 15 sekund sprintu (ważne, by podczas sprintu dawać z siebie 100%, biegnij najszybciej jak tylko potrafisz!). Następnie, nie zatrzymując się nawet na chwilę przez 45 sekund biegnę truchtem (na 50-60% swoich możliwości). Po zakończeniu truchtu (również nie zatrzymując się) zaczynam 2 „serię”, czyli kolejny 15 sekundowy sprint i 45 sekundowy trucht.

Jeśli po wykonaniu 5 serii masz ochotę zwymiotować, znaczy to, że trening był udany. Po około 30 minutach dojdziesz do siebie. Pamiętaj, by przed rozpoczęciem treningów zrobić sobie zdjęcie, bo już za kilka tygodni nie poznasz się w lustrze! :)

Na co trzeba zwrócić uwagę?

Trening interwałowy który Ci opisuję jest naprawdę bardzo intensywny, dlatego trzeba przestrzegać kilku zasad:

  • Nigdy nie wykonuj treningu interwałowego bez rozgrzewki. Wykonaj trucht w miejscu, oraz obszerne krążenia i wymachy rąk i nóg.
  • Nie trenuj częściej niż 3 razy w tygodniu, nigdy dzień po dniu.
  • Biegaj nie wcześniej niż 2 godziny po jedzeniu.

 

Jeśli mój wpis spodobał Ci się, kliknij „Lubię to” i udostępnij go swoim znajomym. Nie przegap też kolejnych wpisów i koniecznie polub mnie na facebooku!

 

Komentarze

Share.

Comments are closed.