fbpx

Bieg interwałowy: Jak spalać tłuszcz biegając 5 minut dziennie?

0

5 minut zamiast godzinnego joggingu? Brzmi niewiarygodnie. Okazuje się jednak, że 5 minut wystarczy, by spalić tyle kalorii, ile spala godzinny bieg. Wystarczy wiedzieć, jak biegać. Zainteresowani? Zatem zaczynamy!

Najlepszym sposobem na spalenie tłuszczu jest bieganie. Niestety, proces spalania tłuszczu zaczyna się dopiero po 20-30 minutach biegu (gdy zużyjemy zapasy glikogenu mięśniowego). Zatem by odchudzanie było skuteczne, należy biegać przynajmniej 30-40 minut.
-„A co jeśli nie mam czasu, lub po prostu nie lubię biegać?”
Bez obaw, istnieją inne, równie skuteczne sposoby na bieganie. Dziś pokażę Wam, jak spalać tłuszcz biegając zaledwie 5 minut dziennie!

Bieganie doskonale spala tłuszcz

Podczas biegu angażujemy do pracy kilkaset mięśni, co wymaga zużycia sporej ilości energii (którą trzeba skądś pozyskać). W zależności od tempa, pory, wcześniejszych posiłków i wielu innych czynników możemy decydować, skąd tę energię pozyskamy (naszym celem jest pozyskanie jej z zapasów tłuszczu). Jeśli chcecie dowiedzieć się co zrobić, by podczas biegu spalić jak najwięcej tłuszczu, przeczytajcie ten wpis.
Biegając w strefie tlenowej (czyli tempem umożliwiającym swobodną rozmowę) organizm skutecznie spala tłuszcz, lecz niestety dopiero po 20-30 minutach biegu (przez pierwsze 20-30 minut 80% energii pochodzi z glikogenu mięśniowego i tylko 20% z tłuszczu). Jeśli 30-40 minut biegu to dla Was zbyt dużo, możecie wybrać inną drogę: krótki, intensywny, wykańczający i (co najważniejsze) spalający ogromną ilość kalorii bieg interwałowy.

Na czym polega bieg interwałowy?

Jak zawrzeć godzinny bieg w 5 minutach? Cała tajemnica tkwi w interwałach, czyli naprzemiennym bieganiu szybkim i wolnym tempem. Bieg interwałowy jest bardzo intensywny, dzięki czemu po 5-minutowej sesji Twój organizm będzie spalał kalorie jeszcze przez pół godziny (w sumie spalając ich tyle, co podczas godzinnego biegu). Nie wierzysz? Spróbuj, a poczujesz jego moc na własnej skórze :)

Podczas biegu interwałowego wykonaj 5 „serii” biegu. Zacznij od 15 sekund sprintu (ważne, by podczas sprintu dawać z siebie 100%. Biegnij najszybciej jak tylko potrafisz!). Następnie, nie zatrzymując się nawet na chwilę przez 45 sekund biegnij truchtem (na 50-60% swoich możliwości). To jedna seria. Po zakończeniu serii (nie zatrzymując się) zacznij 2 „serię”, czyli kolejny 15 sekundowy sprint i 45 sekundowy trucht.

Jeśli po wykonaniu 5 serii masz ochotę zwymiotować, oznacza to, że trening był udany. Przez kolejne 30 minut Twój organizm regenerując się będzie funkcjonował dwa razy szybciej i spali ogromną ilość kalorii.

Polub nas, by nie przegapić kolejnych wpisów :)

O czym trzeba pamiętać:

Bieg interwałowy jest naprawdę intensywny, dlatego trzeba przestrzegać kilku zasad:

  • Nigdy nie wykonuj treningu interwałowego bez rozgrzewki. Wykonaj trucht w miejscu, obszerne krążenia i wymachy rąk i nóg. Nie spiesz się! Przed intensywnym wysiłkiem porządna rozgrzewka to podstawa.
  • Nie trenuj częściej niż 3 razy w tygodniu, nigdy dzień po dniu. Bieg interwałowy jest dużym obciążeniem dla organizmu, nie należy zatem stosować go zbyt często.
  • Biegaj nie wcześniej niż 2 godziny po jedzeniu. Uwierz mi, tak intensywny wysiłek z pełnym żołądkiem nie jest dobrym pomysłem.

Pamiętaj, że spalanie tłuszczu to w 70% dieta i tylko w 30% trening

Nie ma co się oszukiwać: możemy wylewać siódme poty podczas ćwiczeń, lecz jedząc nieodpowiednio, tłusto i kalorycznie i tak nie schudniemy. W procesie odchudzania najważniejsza jest dieta. Zatem jeśli chcecie spalić zbędną warstwę tłuszczu, koniecznie zacznijcie jeść lekko i zdrowo.
Bardzo dobrym sposobem na naukę odchudzającego jedzenia jest nasza aplikacja: Dziennik kalorii. Aplikacja wyznaczy Wasze zapotrzebowanie kaloryczne (pokaże Wam ile macie jeść, by chudnąć), oraz wskaże co z tego co jecie jest złe (co należy zmienić). By dowiedzieć się więcej o naszej aplikacji, sprawdźcie ten wpis.
Jeśli jednak nie macie czasu (lub chęci) na to, by samemu uczyć się dietetycznego odżywiania, możecie zamówić gotową (i ułożoną specjalnie dla Was) dietę u naszego dietetyka. By dowiedzieć się więcej, przeczytajcie ten wpis.

ułatwić odchudzanie

       

      Zamawiając naszą dietę otrzymasz:

» jadłospis na każdy dzień układany przez dietetyka specjalnie dla Ciebie
» aplikację mobilną ułatwiającą kontrolowanie zjadanych posiłków
» pewność utraty kilogramów, którą daje stała opieka dietetyka

Dowiedz się więcej o naszej diecie »

Komentarze

Share.

Comments are closed.