Białko na odchudzanie – czyli odżywki białkowe dla kobiet!

1

Białko na odchudzanie – czyli odżywki białkowe dla kobiet!

Coraz więcej diet odchudzających opiera się na zwiększonej ilości białka. Białko daje uczucie sytości, pomaga spalać tkankę tłuszczową oraz ułatwia kształtowanie sylwetki. Pewnie zastanawiasz się kiedy należy jeść białko, w jakich ilościach i z czego je czerpać. Postaram się wyjaśnić Ci to w dzisiejszym wpisie :)

Białko na odchudzanie: Jak to działa?
Liczne badania wykazały, że dieta bogata w białko przyspiesza przemianę materii o 25% – zwiększa to ilość kalorii spalanych w ciągu dnia, oraz – co za tym idzie – ułatwia spalanie tłuszczu. Dodatkowo jedzenie białka daje uczucie sytości (dzięki czemu lodówka przestanie działać na Ciebie jak magnes), a także pomaga w kształtowaniu sylwetki. Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów i cieszyć się piękną sylwetką, koniecznie zwiększ ilość białka w swojej diecie :)

Białko na odchudzanie: Kiedy, z czego i w jakich ilościach?

KIEDY?
Tak naprawdę produkty zawierające białko warto jeść przez cały dzień. Ważne jest zarówno śniadanie – które powinno być połączeniem produktów węglowodanowych z produktami białkowymi, jak i odpowiednia kolacja – która powinna składać się wyłącznie z białek i tłuszczy (sprawdź jak powinno wyglądać zdrowe, odchudzające śniadanie >> oraz kolacja >>). W ciągu dnia warto uzupełniać ilość białka pijąc białkowe koktajle (tu kilka ciekawych przepisów >>), lub przygotowując białkowe desery (swoje przepisy podam w końcówce tego wpisu).

Z CZEGO?
Białko znajdziesz w takich produktach jak: twarogi, jogurty naturalne, jajka, nabiał, mięso i odżywki białkowe (te ostatnie są szczególnie przydatne podczas komponowania białkowych deserów i koktajli). Więcej produktów zawierających duże ilości białka, a także innych wartościowych składników odżywczych znajdziesz w naszej aplikacji >>.

W JAKICH ILOŚCIACH?
Jeśli chcesz schudnąć, jedz około 1,5 – 2 gramy białka na kilogram masy ciała dziennie (przykład: jeśli ważysz 60 kg, jedz od 90 do 120 gram białka w ciągu dnia). Do kontrolowania ilości białka w ciągu dnia przyda Ci się nasza aplikacja >>.

Odżywki białkowe dla kobiet – czyli co ja polecam :)

Odżywki białkowe dla kobiet nie mogą być zwykłym białkiem w proszku, jak to często bywa w przypadku Panów. Sama uwielbiam desery białkowe przygotowane na bazie odżywek – są pyszne, smakują jak słodycz, a pomagają schudnąć ;) Do ich przygotowania warto jednak zaopatrzyć się w odpowiednie odżywki. Oto moje ulubione:

Odżywka białkowa typu „pudding”:
pancakes

Po wymieszaniu z mlekiem staje się gęstą masą o pysznym smaku. Doskonała baza do wielu deserów (polecam smak czekoladowy) :) Odżywkę „pudding” znajdziesz tutaj >>

Odżywka białkowa „pancakes”:
pudding

Wystarczy zalać wodą lub mlekiem, wymieszać i wylać na rozgrzaną patelnię. Efekt – pyszne i jednocześnie FIT naleśniki! Doskonale smakują z owocami i masłem orzechowym :) Taką odżywkę znajdziesz tutaj >>

Smakowe odżywki do koktajli:
białko saszetki

Uwielbiam eksperymentować ze smakami. Saszetka takiej odżywki, do tego kilka owoców, mleko, kilka kostek lodu i… mniam! Saszetki smakowe znajdziesz tutaj >>

Dziś rozpoczęłam nagrywanie kolejnych wideo-przepisów na pyszne desery białkowe do naszej serii #GotujFit. Wkrótce pojawią się one na naszym facebooku – dlatego nie zapomnij zostawić tam lajka (by nie przegapić) :)

Komentarze

Share.