Antykoncepcja nie musi być tucząca!

0

Antykoncepcja hormonalna wywołuje wiele zmian w organizmie kobiety, do których często zalicza się nagłe przybieranie na wadze. Co zrobić, by tego uniknąć? By poznać odpowiedź na to pytanie, przeczytajcie dzisiejszy wpis.

Badania naukowe nie potwierdzają, aby najczęściej stosowane tabletki antykoncepcyjne powodowały tycie. Mimo to, wiele kobiet, które decyduje się na stosowanie tabletek antykoncepcyjnych zauważa znaczny wzrost wagi. Skoro problem tycia podczas stosowania tabletek antykoncepcyjnych jest tak częsty, z pewnością istnieje jego przyczyna. A jeśli poznamy tę przyczynę, znacznie łatwiej będzie nam rozwiązać problem.

Czy antykoncepcja hormonalna rzeczywiście powoduje tycie?

Tabletki antykoncepcyjne zawierają estrogeny (damskie hormony płciowe), które odpowiadają za magazynowanie tłuszczu w okolicach bioder, brzucha i pośladków, oraz utrudniają jego spalanie. Nie oznacza to jednak, że w każdym przypadku wzrost wagi podczas przyjmowania tabletek jest powiązany z antykoncepcją.

Bardzo ważne jest to, by tabletki antykoncepcyjne były dopasowane do organizmu kobiety, dlatego przed rozpoczęciem przyjmowania ich warto skonsultować się z dobrym ginekologiem. Dodatkowo warto zadbać o to, by dostarczać jak najmniejszą dawkę hormonów do organizmu (im mniejsza dawka, tym mniejsza szansa wystąpienia efektów ubocznych). Przykładowo, zamiast tabletek antykoncepcyjnych można wybrać krążki.

Często antykoncepcja jest zwykłą wymówką. Oczywiście przyjmowanie tabletek może spowodować wzrost apetytu lub tendencję do gromadzenia tłuszczu, lecz jeśli zachowasz deficyt kaloryczny nie przytyjesz, a jeśli chcesz, możesz nawet schudnąć. Odpowiedzialność za dodatkowe kilogramy leży zawsze po naszej stronie, ponieważ to my dostarczamy kalorie do organizmu (jeśli nie wiesz jak kontrolować kalorie, wypróbuj tę aplikację). Jeśli dostarczymy ich za dużo, organizm musi gdzieś je przechować (a przechowuje je w postaci fałdek tłuszczu).

Co zrobić, by uniknąć skutków ubocznych?

Większość skutków ubocznych (ze wzmożonym apetytem oraz tendencją do odkładanie się tłuszczu włącznie) spowodowanych jest przez niedobory mikroelementów, których przyczyną są właśnie tabletki antykoncepcyjne. Jak łatwo się domyślić, by zmniejszyć ryzyko wystąpienia skutków ubocznych, warto regularnie uzupełniać niedobory witamin i minerałów.

Tabletki antykoncepcyjne są przyczyną niedoborów witamin B2, B6, B12, witaminy C, kwasu foliowego, cynku, witaminy E oraz magnezu. Jeśli stosujecie antykoncepcję hormonalną, postarajcie się uzupełniać je regularnie.

 

Mam nadzieję, że dzisiejszy wpis przybliżył Wam wpływ, jaki antykoncepcja hormonalna wywiera na Waszą wagę. Jeśli nie chcecie przegapić kolejnych wpisów, koniecznie polubcie mnie na facebooku :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.