fbpx

Te produkty wspomagają odchudzanie! – 6 źródeł zdrowych tłuszczy

0

Starając się schudnąć zwykle rezygnujemy tłustych produktów. Okazuje się jednak, że zdrowe tłuszcze powinny stanowić aż 30% naszej dziennej puli kalorii. Jeśli nie spełniasz tego warunku – możesz mieć problemy z odchudzaniem!

Faktem jest, że tłuste produkty są bardzo kaloryczne (1 gram tłuszczu to aż 9 kcal). Nie oznacza to jednak, że należy zupełnie z nich zrezygnować. Zbyt mała ilość zdrowych tłuszczy prowadzi do problemów z wchłanianiem witamin i minerałów oraz zaburzeń poziomu hormonów odpowiedzialnych za spalanie tkanki tłuszczowej. Wniosek jest prosty – usuwając z diety wszystkie zdrowe tłuszcze możesz mieć spore problemy z odchudzaniem.

Chcesz schudnąć? Pamiętaj:
Za spalanie tkanki tłuszczowej odpowiedzialne są dwa główne czynniki: dzienny limit kaloryczny (to on sprawia, że chudniesz – jeśli nie znasz swojego dziennego limitu kalorycznego, możesz wyznaczyć go tutaj >>) oraz odpowiedni rozkład makroskładników (czyli białek, węglowodanów i tłuszczy). Z dzisiejszego wpisu wiesz już, że tłuszcze powinny stanowić około 30% dziennej puli kalorii.

Jak zliczać kalorie i makroskładniki?
Zliczanie kalorii i makroskładników może być kłopotliwe – jest jednak konieczne podczas zdrowego i skutecznego odchudzania. Do zliczania kalorii polecam aplikację Dziennika kalorii – wystarczy dodawać do aplikacji zjadane posiłki, a dziennik w mgnieniu oka zliczy ich kaloryczność, oraz wyznaczy procentową zawartość białek, węglowodanów i tłuszczy :) Dziennik Kalorii możesz wypróbować tutaj >>

 

Kolejna ważna rzecz – staraj się korzystać wyłącznie ze zdrowych źródeł tłuszczy, takich jak:

Awokado

Isolated avocadoAwokado bogate jest w białko, błonnik, witaminę E, tłuszcze jednonienasycone i kwas foliowy. Dodatkowo, tłuszcze zawarte w awokado obniżają poziom cukru we krwi, dzięki czemu doskonale pasuje ono do słodkich deserów. Jeśli jesteście na diecie i szukacie źródła zdrowych tłuszczy, awokado spisze się doskonale.

 

Olej kokosowy

50241_201165_1280_720_1263Olej kokosowy jest doskonałą alternatywą dla olejów roślinnych, których zazwyczaj używamy do smażenia. Dzięki temu, że zachowuje swoją strukturę nawet w wysokich temperaturach, można używać go do smażenia bez obaw o zdrowie. Dodatkową zaletą oleju kokosowego jest to, że obniża łaknienie na słodycze :)

 

Orzechy brazylijskie

orzech_brazylijskiZaletą orzechów brazylijskich jest to, że są bogate w selen. Selen jest minerałem, który pomaga utrzymać prawidłową wagę ciała, podnosi odporność organizmu, a także poprawia wygląd skóry. Pamiętajcie jednak, by nie jeść ich za dużo.

 

Pestki dyni

pestki-dyni-luskane-1000gPestki dyni, w połączeniu z rodzynkami i migdałami to doskonała przekąska. Mają zasadowy charakter, dzięki czemu doskonale odkwaszają organizm. Zatem jeśli jecie dużo mięsa, koniecznie włączcie je do swojej diety!

 

Migdały

f-primavika-maslo-migdalowe-prazone-185gMigdały, a właściwie masło migdałowe to jedno z moich ulubionych źródeł tłuszczy. Migdały zawierają dużo błonnika, białko oraz witaminę E, dzięki czemu są niezwykle sycące. Dodatkowo są bogate w magnez, co eliminuje uczucie zmęczenia.

 

Gorzka czekolada

iStock_000008944581XSmallGorzka czekolada to doskonała przekąska na słodko dla wszystkich, którzy są na diecie. Jedzenie kostki gorzkiej czekolady dziennie nie tylko poprawia humor, lecz także zapobiega nadmiernemu łaknieniu na słodycze. Wybierając czekoladę zwracajcie uwagę na zawartość miazgi kakaowej (powinno być jej jak najwięcej).

 

 

 

A jeśli nie wiesz od czego zacząć dietę – mogę ułożyć dietę odchudzającą dla Ciebie :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.