fbpx

15 małych zmian, które pomogą Ci schudnąć!

0

Część osób chciałaby spalić trochę tłuszczyku, lecz nie chce od razu przechodzić na dietę. Dziś przedstawiam 15 małych zmian, pomagających w zrzucaniu kilogramów. Możecie je wprowadzać powoli, a każda z nich przyspieszy proces odchudzania.

15 małych zmian to zbiór zdrowych przyzwyczajeń żywieniowych. Przydatne są one zarówno osobom będącym na diecie, jak również tym, którzy na dietę nie mają czasu (a mimo to chcą pozbyć się warstwy tłuszczyku). Wprowadzenie do swego życia tylu nowych rzeczy wywołało by chaos, dlatego proponuję robić to stopniowo. Wybierz sobie od 3 do 5 zasad z poniższej listy i postaraj się do nich zastosować. Kolejną porcję zasad wprowadź dopiero za kilka dni, gdy przyzwyczaisz się już do tych, które wprowadzisz dzisiaj.

Pamiętaj, by nie zwlekać z wprowadzaniem zmian. Jeśli nie zaczniesz od teraz, nie zaczniesz nigdy. W tym momencie podejmij decyzję o zrobieniu pierwszego kroku w kierunku lepszej sylwetki. Weź kartkę, wypisz na niej 5 zmian z listy poniżej, a pod nimi zapisz datę, w której wprowadzisz kolejne zmiany (maksymalnie za 7 dni). Data jest bardzo ważna, bez niej zapomnisz o kolejnych zmianach. Przygotowaną w ten sposób kartkę powieś na lodówce, lub w innym, widocznym miejscu. Niech przez cały czas przypomina Ci o Twoim postanowieniu.

15 małych zmian:

#1 Jedz regularnie
Regularne posiłki to doskonały sposób na przyspieszenie metabolizmu (dzięki czemu będziesz szybciej i sprawniej spalać kalorie). Jeśli prowadzisz Dziennik kalorii i masz bardzo niskie zapotrzebowanie kaloryczne (niższe, niż wyznaczone przez dziennik), regularne jedzenie posiłków rozwiąże Twój problem.

Staraj się jeść od 4 do 6 posiłków dziennie, średnio co 3 godziny. Nigdy nie opuszczaj śniadania, jest to bowiem najważniejszy posiłek i to od niego zależy, jak będzie funkcjonował Twój organizm przez resztę dnia (więcej o dietetycznym śniadaniu napisałem w tym wpisie >>). Ostatni posiłek jedz 2 godziny przed snem. Postaraj się, by nie zawierał on węglowodanów (jedząc węglowodany przed snem spowodujesz odkładanie się tłuszczu w nocy). Już na 6 godzin przed snem postaraj się ograniczyć jedzenie węglowodanów złożonych (więcej o tym, co jeść przed snem napisałem w tym wpisie >>).

 

#2 Pij dużo wody
Picie wody pozwala naszemu organizmowi działać sprawnie, dzięki czemu unikamy problemów trawiennych (co jest ważne podczas odchudzania). Dziennie pij minimum 2 litry wody niegazowanej. Więcej o tym dlaczego picie wody jest istotne podczas odchudzania napisałem w tym wpisie >>.

#3 Zwracaj uwagę na to, co kupujesz
Na sklepowych półkach roi się od produktów pozornie zdrowych, lecz w rzeczywistości naładowanych cukrem, tłuszczem, lub innymi tuczącymi substancjami. Robiąc zakupy pamiętaj o tym, by czytać etykiety. O tym jak to robić, by rozpoznawać tuczące produkty napisałem w tym wpisie >>.

#4 Używaj mniej soli
Sól nie jest zdrowa, jednak bez soli nic nie smakuje tak samo. Nie musisz zupełnie z niej rezygnować, postaraj się po prostu używać jej mniej, niż dotychczas. Zamień także zwykłą sól, na sól morską.

#5 Zrezygnuj z cukru
Cukier jest jednym z największych wrogów odchudzania i należy zupełnie z niego zrezygnować. Jedząc potrawę zawierającą dużo cukru gwałtownie podwyższasz poziom cukru we krwi. By go obniżyć organizm wydziela hormony, które zamieniają zjedzone kalorie od razu w tłuszcz, nie dając Ci szans na spalenie ich.

Zamiast cukru do kawy używaj stewii. Jest to naturalny słodzik, który nie zawiera kalorii. Jeśli lubisz desery i słodkie przekąski, zamów jeden z słodkich sosów, syropów oraz dżemów BEZ CUKRU i BEZ KALORII. Znajdziesz je tutaj >>.

#6 Stosuj zasadę jednego kęsa
Jeśli masz ogromną ochotę na zjedzenie czegoś kalorycznego, zrób to. Nie rzucaj się jednak na to jak wygłodniały wilk. Nałóż sobie mały kawałek, odpowiadający jednemu kęsowi. W ten sposób zaspokoisz pragnienie zjedzenia czegoś, na co masz ochotę, a jednocześnie nie przytyjesz.

#7 Nie jedz byle czego
Wiele osób uważa, że je mało, a mimo to tyje. Powód jest prosty – jedzenie pustych kalorii. Unikaj przekąsek takich jak słodycze, chipsy, słodkie napoje i wszystko to, co w niewielkiej wadze zawiera dużo kalorii. Zdziwisz się, jak duże efekty może przynieść tak mała zmiana.

#8 Przeżuwaj powoli
Długie przeżuwanie każdego kęsa to sposób, dzięki któremu zjesz mniej, a najesz się bardziej, niż podczas szybkiego jedzenia i łykania dużych, nieprzeżutych kawałków. Z badań wynika, że jedząc w ten sposób można stracić nawet 10 kg w ciągu roku!

#9 Używaj mniejszego talerza
Pamiętaj, że w dużej mierze jemy oczami. Nakładając jedzenie zawsze wybieraj mniejszy talerz. Widząc talerz pełen jedzenia podświadomie czujemy, że zjedliśmy więcej, dzięki czemu nie czujemy tak dużego głodu. Jest to dobry sposób, by zacząć jeść mniej.

#10 Gotuj z głową
To, w jaki sposób przyrządzasz potrawy ma bardzo duże znaczenie. Przygotowując je w nieodpowiedni sposób mogą być dwa, lub nawet trzy razy bardziej kaloryczne!

Zapomnij o smażeniu w głębokim tłuszczu. Potrawy przygotowane w ten sposób są tłuste, zawierają ogromne ilości kalorii i powodują tycie. Jeśli chcesz smażyć, zaopatrz się w dobrą patelnie, a zamiast zwykłego oleju używaj do smażenia tłuszczu w sprayu. Używając go nałożysz cieniutką warstwę tłuszczu, która nie pozwoli potrawom przykleić się do patelni, a jednocześnie nie zwiększy kaloryczności potrawy. Tłuszcz w sprayu znajdziesz w wśród naszych produktów BEZ KALORII >>. Oprócz smażenia warto gotować, piec oraz grillować potrawy.

#11 Nakładaj odpowiednią porcję jedzenia
Wiele osób ma problem z odmierzeniem porcji jedzenia, którą powinni zjeść. Jest na to prosty sposób – odmierzaj jedzenie za pomocą dłoni. W żołądku przeciętnej osoby mieści się tyle jedzenia, ile pomieści jej dłoń. Stosuj tę zasadę podczas komponowania posiłków.

#12 Nie trzymaj jedzenia w zasięgu wzroku
Statystycznie aż 70% posiłków jedzona jest nie ze względu na uczucie głodu, lecz ochotę na zjedzenie czegoś. W efekcie jest to jedna z głównych przyczyn otyłości. Jeśli chcesz ograniczyć jedzenie nadprogramowych kalorii, nie trzymaj jedzenia w zasięgu wzroku. W ten sposób łatwiej się opanować i jeść wtedy, kiedy faktycznie tego potrzebujemy.

#13 Nie jedz przy komputerze ani telewizorze
Jedząc przed telewizorem zjadamy o 40% jedzenia więcej, niż normalnie. Przyczyna jest prosta – patrząc się w ekran telewizora czy komputera nie skupiamy się na jedzeniu, przez co nie rejestrujemy tego, że coś zjedliśmy. Wystarczy więc odzwyczaić się od jedzenia przed ekranem, by zacząć jeść mniej.

#14 Zacznij się ruszać
Jak wiadomo – ruch to zdrowie. Okazuje się jednak, że 60% z nas rusza się rzadziej, niż raz w tygodniu. Nie ma się co dziwić, że tak wiele osób ma problemy z nadwagą.

Jest wiele możliwości aktywności fizycznej, tak więc każdy znajdzie coś, co będzie odpowiadało jego upodobaniom. Najważniejsze by zacząć! W dziale FITNESS na naszej stronie znajdziesz mnóstwo propozycji ćwiczeń i treningów, z których z pewnością wybierzesz coś dla siebie.

#15 Nie oszukuj się
To, jak wyglądasz i jak się czujesz zależy tylko od Ciebie. Jeśli weźmiesz się w garść i zaczniesz realizować swoje cele od teraz, za 30 dni będziesz dużo bliżej ich zrealizowania, lub już je osiągniesz. Jednak jeśli w tym momencie nie podejmiesz działania, za miesiąc, dwa miesiące, a pewnie i za rok będziesz wciąż tkwić w tym samym miejscu. Wybór należy do Ciebie :)

Odmień swoją sylwetkę W PIĘCIU KROKACH

15 małych zmian, które opisałem powyżej to dobra propozycja na start. Jeśli jednak chcecie osiągnąć prawdziwe rezultaty, zamiast 15 małych zmian wprowadźcie jedną, dużą zmianę. Tylko 5 kroków dzieli Was od szczupłej sylwetki! Więcej o dużej zmianie w 5 krokach dowiecie się w tym miejscu >>.

Udostępnij wpis swoim znajomym!

Wiesz dlaczego tyle osób ma problemy z nadwagą? Ponieważ nie wiedzą co zrobić, by sobie z nią poradzić. Udostępnij mój dzisiejszy wpis na swoim facebooku i pomóż mi w dotarciu do osób, które nie mogą sobie poradzić z problemem otyłości!

Nie zapomnij też polubić naszej strony na facebooku, by nie przegapić najnowszych wpisów o tym, jak jeszcze łatwiej tracić zbędne kilogramy :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.