fbpx

10 zasad zdrowego odchudzania!

0

Odchudzanie nie jest takie proste. Z pewnością potwierdzą to osoby które próbowały, lecz im nie wyszło. By odchudzanie stało się prostsze, skorzystaj z naszych zasad!

Najskuteczniejszym sposobem na odchudzanie jest ograniczenie jedzenia, zdrowa dieta i aktywność fizyczna. W rzeczywistości nie jest to jednak takie proste, jak się wydaje. By odchudzanie było skuteczne, warto trzymać się kilku zasad opisanych poniżej.

10 zasad zdrowego odchudzania:

1. Nie stosuj głodówek

Wielu osobom wydaje się, że najlepszym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów jest drastyczna głodówka. Okazuje się, że pozbawiając organizm niezbędnych składników odżywczych schudniesz jedynie na chwilę. Po zakończeniu „diety” organizm pamiętając brak niezbędnego mu pożywienia zacznie odkładać wszystko w formie tłuszczu.

2. Zadbaj o urozmaicone menu

Jedzenie wciąż tego samego prowadzi do niedoboru wielu mikroskładników, co z kolei powoduje zaburzenia metabolizmu. W efekcie Twój organizm będzie w stanie spalić znacznie mniej kalorii, przez co odchudzanie będzie trudniejsze.

3. Pij dużo wody, unikaj alkoholu

Alkohol zawiera wiele pustych kalorii, przez co nie sprzyja odchudzaniu (podobnie do słodzonych soków oraz napoi). Jeśli Twoim celem jest osiągnięcie szczupłej sylwetki, pij około 2 litrów wody dziennie. Pijąc szklankę wody przed posiłkiem szybciej się najesz, a wypijając filiżankę zielonej herbaty delikatnie podkręcisz metabolizm.

4. Nie zapominaj o błonniku

Błonnik jest bardzo ważnym elementem diety odchudzającej, ponieważ po zjedzeniu wchłania wodę, pęcznieje w żołądku i powoduje uczucie sytości. Znajdziesz go w pełnoziarnistych produktach, warzywach i owocach. Możesz także przyjmować błonnik w formie suplementu.

5. Korzystaj z naturalnych spalaczy tłuszczu

Dodawanie do potraw ostrych przypraw to doskonały sposób na podkręcenie metabolizmu. Dodatkowo warto wprowadzić do swojej diety produkty, które są naturalnymi spalaczami tłuszczu. Więcej o naturalnych spalaczach tłuszczu przeczytasz w tym artykule.
Baner

6. Wysypiaj się

Krótki sen sprzyja tyciu. Badania dowodzą, że u osób nie wysypiających się wzrasta poziom hormonu głodu, natomiast spada poziom hormonu sytości. Tak więc jeśli nie dosypiasz, trudniej Ci zaspokoić apetyt.

7. Dobierz przyjemną aktywność fizyczną

Postaraj się ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu, trening nie powinien być krótszy niż 45 minut. Wybierz taką aktywność fizyczną, która sprawia Ci przyjemność (może to być np. bieganie, jazda na rowerze, pływanie, nordic walking czy skakanie na skakance). Dzięki temu znacznie łatwiej będzie Ci utrzymać regularność treningów.

8. Unikaj stresu

Nadmiar stresu spowalnia metabolizm, co prowadzi do problemów ze spalaniem kalorii. Oznacza to, że im więcej się stresujesz, tym mniej kalorii spala Twój organizm.

9. Nie przejmuj się zbytnio, gdy złamiesz zasady diety

Od czasu do czasu możesz pozwolić sobie na lody lub ulubiony deser (ważne, by zdarzało się to sporadycznie). Dzięki takim oszukanym posiłkom w chwilach słabości łatwiej będzie Ci utrzymać dietę przez długi okres czasu.

10. Nie odpuszczaj, gdy tempo odchudzania jest wolne

Na początku odchudzania chudnie się szybko, niestety z każdym kolejnym tygodniem tempo spada. Możesz obniżyć kaloryczność diety o 100-200 kcal, oraz zwiększyć ilość aktywności fizycznej. Ważne, by się nie poddawać.

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.