10 nawyków, dzięki którym zgubisz zbędne kilogramy!

6

Chcesz schudnąć, ale nie wiesz jak? Nie radzisz sobie z utrzymaniem diety, a z siłowni rezygnujesz po pierwszym tygodniu? Przeczytaj ten artykuł i wprowadź do swojego codziennego życia 10 prostych nawyków, dzięki którym uda Ci się schudnąć!

Oczywiście nie jest to magiczny sposób dzięki któremu z dnia na dzień stracisz wszystkie zbędne kilogramy, lecz dzięki tym nawykom powoli zaczniesz osiągać swój cel, więc zacznij już teraz!

 

1. Jedz na mniejszym talerzu

Każdy z nas lubi mieć pełen talerz. Mając do dyspozycji duży talerz podświadomie nakładasz sobie więcej jedzenia. Jeśli zamienisz talerz na mniejszy, będzie Ci się wydawało, że jesz tyle co zwykle, mimo, iż w rzeczywistości w każdym posiłku ograniczysz ilość zjadanych kalorii.

2. Używaj przypraw

Ostra papryka, cynamon i kminek stymulują przemianę materii, a dodatkowo hamują apetyt. Jedząc pikantne potrawy wypijesz więcej wody, co jest kolejnym plusem.

3. Pij więcej wody

Bardzo ważną rzeczą jest to, by odpowiednio nawadniać organizm. Woda jest do tego idealna i nie posiada kalorii. Jeśli nie przepadasz za wodą dodaj do niej owoce.

4. Nie trzymaj w domu słodyczy

Każdy wie, że by schudnąć nie należy jeść słodyczy. Niestety w praktyce różnie z tym bywa. Bardzo dobrym nawykiem jest nie trzymanie w domu słodyczy ani sztucznych przekąsek. Jeśli nie będzie ich pod ręką, nie będą Cię kusiły, tak więc sprawdź swoje szafki i pozbądź się ich!

5. Myj zęby po każdym posiłku

Miętowy zapach, utrzymujący się po umyciu zębów informuje Twój mózg o skończonym posiłku. Dzięki temu łatwiej powstrzymasz się przed podjadaniem między posiłkami.

6. Znajdź partnera do ćwiczeń

Bez różnicy czy chodzisz na siłownię, zajęcia fitness czy biegasz, warto robić to z kimś. Dzięki temu będziecie się nawzajem motywować, a czas minie przyjemniej.

7. Ćwicz podczas reklam

To, że siedzisz w domu przed telewizorem nie oznacza, że nie możesz spalić kilku kalorii. Podczas każdej przerwy reklamowej wstań i zrób kilka przysiadów i brzuszków. To takie proste, a jakie skuteczne!

8. Wybieraj schody zamiast windy

Jeśli mieszkasz w bloku i masz zwyczaj wjeżdżać windą do swojego mieszkania, zacznij chodzić schodami. Nie sprawi Ci to wielkiego kłopotu, a dzięki temu spalisz dodatkowe kalorie. Różnicy nie zobaczysz od razu, lecz po pewnym czasie na pewno.

9. Unikaj sztucznych posiłków

Nie musisz od razu żywić się samymi sałatkami, ale lepiej usiąść i zjeść normalny obiad, zamiast kebaba czy hot-doga ze stacji.

10. Wysypiaj się

Pomijając fakt, że zmęczenie powoduje złe samopoczucie i stres, spowalnia także metabolizm, co utrudnia odchudzanie. Połóż się wcześniej i śpij co najmniej 8 godzin. Dzięki temu codziennie obudzisz się z uśmiechem!

 

Powiązane artykuły:

http://www.esylwetka.pl/dlaczego-nie-chudne-7-mitow-na-temat-odchudzania/

http://www.esylwetka.pl/15-najbardziej-tuczacych-przekasek-sprawdz-czego-unikac/

Komentarze

Share.