10 dietetycznych mitów – czyli dlaczego wciąż nie mogę schudnąć!

0

Zastanawiasz się, dlaczego wciąż nie możesz schudnąć? Częstym powodem odkładania się tkanki tłuszczowej i braku efektów w odchudzaniu jest stosowanie się do błędnych zasad dietetycznych. Dziś prezentuję 10 popularnych mitów. Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów!

„Ćwiczę, jem zdrowo, a mimo to wciąż nie mogę schudnąć” – gdybym dostawała złotówkę za każdym razem, gdy słyszę to stwierdzenie, byłabym naprawdę bogata :) Dlaczego tak wielu ludzi, mimo usilnych starań, wciąż nie może pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? Odpowiedź jest prosta: popełniają błędy, o których nawet nie mają pojęcia. Dziś obalam 10 mitów dietetycznych, w które część z nas nadal wierzy.

„Wciąż nie mogę schudnąć…”
10 najczęstszych mitów dietetycznych:

Mit #1: Nie popijając jedzenia chudniesz szybciej.
Ten mit usłyszałam już od kilku osób. Mimo, iż na początku ciężko było mi uwierzyć w to, że ludzie rzeczywiście stosują tę metodę, z czasem przekonałam się, że to prawda. W micie tym tkwi jednak ziarenko prawdy – rzeczywiście popijanie jedzenia ma wpływ na proces odchudzania. Jednak by chudnąć szybciej należy popijać każdy kęs! (tym sposobem szybciej czujemy sytość)

Mit #2: Nie podjadaj pomiędzy posiłkami.
Trzy posiłki dziennie o sztywno ustalonych porach, a pomiędzy nimi głodówka. Ciężko mi w to uwierzyć, jednak duża część moich podopiecznych właśnie w ten sposób starała się pozbyć zbędnych kilogramów. Zdrowa dieta powinna wyglądać odwrotnie – posiłki częste, lecz małe. Jeśli masz ochotę na przekąskę pomiędzy posiłkami sięgnij po nią! Lepsze to, niż tłumienie w sobie uczucia głodu, które i tak w końcu wybuchnie. Wybierając przekąskę pamiętaj jednak, by zawierała niewiele kalorii (ilość kalorii produktów które zjadasz możesz szybko sprawdzić tutaj >>).

Mit #3: Ziemniaki tuczą.
Gdy układając jadłospisy umieszczam w nich ziemniaki, zwykle spotykam się z oburzeniem moich podopiecznych. „Przecież ziemniaki tuczą! Powodują odkładanie się tłuszczu na brzuchu!” W rzeczywistości ziemniaki nie tylko nie powodują odkładania się tłuszczu na brzuchu, lecz także są źródłem wysokiej jakości węglowodanów złożonych, niezwykle przydatnych podczas odchudzania.

Mit #4: Waż się codziennie, by kontrolować swoje postępy.
Prawdą jest, że kontrolowanie swoich postępów i obserwowanie zmian (np. poprzez regularne robienie zdjęć swojej sylwetki) korzystnie wpływa na naszą motywację. Bez regularnego ważenia się nie da się ułożyć dobrej diety – każdy organizm jest inny i to właśnie od tempa, w jakim tracimy kilogramy zależą dalsze kroki, które powinniśmy podjąć. Jednak ważenie się codziennie to stanowczo za często! Wybierz jeden dzień w tygodniu, w którym będziesz się ważyć. Dodatkowo pamiętaj by robić to rano, przed śniadaniem i po porannej toalecie.

Mit #5: By schudnąć należy jeść mniej.
Często spotykam się z podejściem, że by schudnąć należy jeść mniej. Owszem, dieta odchudzająca polega na ograniczeniu zjadanych kalorii, poprzez wprowadzanie niewielkiego deficytu. Jednak pomijanie posiłków w ciągu dnia, głodzenie się i jedzenie „na oko” (co zdarza się bardzo często) nie sprawi, że tłuszcz zniknie (a jeśli nawet, szybko dopadnie Cię efekt jojo). Zatem co zrobić, by skutecznie chudnąć? Kluczem do sukcesu jest dieta biorąca pod uwagę Twoje zapotrzebowanie kaloryczne. Taką dietę możesz zamówić u mnie >>, lub ułożyć ją z pomocą aplikacji dietetycznej >> (tę metodę polecam swoim podopiecznym).

Mit #6: Kalorie w płynie nie tuczą.
Kolejny mit, w który moim zdaniem nikt nie uwierzy. A jednak, wiele osób zgłaszających się do mnie z prośbą o pomoc w odchudzaniu jest święcie przekonanych, że kalorie zawarte w płynach (czyli sokach, koktajlach i napojach) nie tuczą – przecież nie są jedzeniem. Prawda jest taka, że kalorie zawarte są zarówno w zwykłych posiłkach, jak również w napojach, które pijemy (i wszystkie z nich są tak samo przyswajane przez nasz organizm).

Mit #7: Ograniczenie jedzenia tłuszczu pomaga w odchudzaniu.
Prawdą jest, że tłuszcz jest bardzo kaloryczny i jego nadmiar powoduje tycie. Nie oznacza to jednak, że by schudnąć należy zrezygnować z jedzenia go. Produkty LIGHT dostępne w sklepach swoją niską kaloryczność zawdzięczają zwykle usunięciu z nich tłuszczu. Jednak bez tłuszczu nasz organizm nie jest w stanie wchłaniać witamin i minerałów zawartych w pożywieniu, co prowadzi do poważnych zaburzeń żywieniowych!

Mit #8: Jeśli nie chcesz przytyć, nie jedz po 18.
Ten mit obalany jest tak często, że ciężko uwierzyć, że ktoś w niego jeszcze wierzy. A jednak. Ostatni posiłek powinien być jedzony około 1-2h przed snem (dłuższa przerwa nie jest wskazana – przyczynia się raczej do odkładania się tłuszczu, niż jego spalania). Ważny jest także skład wieczornych posiłków – powinny zawierać głównie białka i tłuszcze (unikaj jedzenia węglowodanów w godzinach wieczornych). Nie wiesz w jakich produktach znajdziesz białka, w jakich węglowodany, a w jakich tłuszcze? Możesz to sprawdzić tutaj >>.

Mit #9: Owoce to samo zdrowie.
Owszem, owoce są zdrowe. Zawierają jednak dużą ilość cukrów prostych (powodujących tycie), dlatego nie należy jeść ich bez ograniczeń. Jedz 1-2 owoce dziennie, a jeśli masz ochotę na więcej – sięgnij po warzywa.

Mit #10: Dieta „na płaski brzuch”
Nie istnieje dieta, która powoduje spalanie tłuszczu z brzucha, ud, ramion, czy żadnych innych części ciała. Tłuszcz można spalać z całego ciała jednocześnie, albo wcale. Często spotykałam się z dziwnymi zasadami, których (zdaniem moich podopiecznych) należy się trzymać, by tracone kilogramy pochodziły np. z tłuszczu na brzuchu. To tak nie działa!

Mitów dietetycznych jest znacznie więcej, jednak w tym momencie nie mogę ich sobie przypomnieć :) Jeśli jakieś przychodzą Wam do głowy – koniecznie napiszcie mi o nich w komentarzu! Jeśli chcecie dołączyć do grupy moich podopiecznych – możecie to zrobić tutaj >>. Nie zapomnijcie tez polubić nas na facebooku, by zawsze być na bieżąco ;)

Komentarze

Share.

Comments are closed.